A Gazzetta Sportiva vasárnapi számában egy teljes oldalt szentelt a Ferrari vadonatúj autója bemutatására, amiben az olasz csapathoz közel álló, a szakmában már évtizedek óta jelenlévő technikai szakíró, Giorgio Piola volt a lap segítségére.
A Gazzetta Sportiva vasárnapi számában egy teljes oldalt szentelt a Ferrari vadonatúj autója bemutatására, amiben az olasz csapathoz közel álló, a szakmában már évtizedek óta jelenlévő technikai szakíró, Giorgio Piola volt a lap segítségére.
Az olasz szaklap úgy tudja, hogy a Ferrari valamikor január utolsó napjaiban rántja le a leplet az új autóról, amit a február elsején megkezdődő első téli tesztprogramon már pályára is küld Valenciában.
Piola illusztrációi szerint az új Ferrari nagyban hasonlít majd a Red Bull tavalyi modelljére, amely aerodinamikailag a legjobb volt a mezőnyben.
A 281-es kódszám alatt futó versenygép pilótafülkéjének teteje magasabb lesz, és az orrkúpja, illetve hátsó diffúzora is változik, utóbbi kettő hasonló lesz, mint amit az energiaital-gyárosok tavaly használtak.
A Ferrari a tavalyi Magyar Nagydíjon már kísérletezett a Red Bull Racing által használt lépcsőzetes orrkúppal, ám azt nem vetette be élesben, az új autó viszont már ezzel az elemmel lesz felszerelve, legalábbis Piola információi szerint.
Mivel a szabályok szerint nem lehet tankolni a verseny közben, a csapatoknak az eddiginél jóval nagyobb üzemanyagtankot kell használniuk, közel kétszer akkorát, mint az elmúlt években.
A tank kapacitása hozzávetőlegesen 230-250 liter lesz, ám ahhoz, hogy ez elférjen, meg kell növelni a tengelytávot, körülbelül 10-15 centiméterrel. Az idei évtől az autók minimum súlyhatára 605-ről 620 kg-ra növekszik, így teli tankkal 185 kg-mal lesz nagyobb a versenygépek tömege, mint a tavalyi évben, ami több mint 30%-os növekedés.
Ez pedig komoly terhelést jelent majd a gumiknak, és a fékeknek, így a beszállítóknak erre különösen oda kell majd figyelniük a felkészülés és a szezon során egyaránt.
Az idei évtől az első abroncsok keskenyebbek lesznek, ezért a csapatok törekedni fognak arra, hogy hátrébb helyezzék az autók tömegközéppontját az optimális tapadás elérése érdekében, ami az aerodinamikára is kihatással lesz.
A keskenyebb első gumik miatt változnak az autó elején keletkező légáramlatok is, így az idei évben más első szárnyakat használnak majd a csapatok.
Eddig az első szárny a légáramlatokat az első abroncsok külső részén vezette tovább, idén viszont – a keskenyebb gumikkal – nagyobb hely lesz a belső oldalon, így a légáramlatokat erre a részre irányítják, ezzel jobb aerodinamikai hatékonyságot elérve.
A Ferrari motorrészlegének élén is változás történt, Luca Marmorini tíz év után visszatért a csapathoz, akinek nem volt egyszerű dolga, hiszen cél az, hogy 10-15%-kal csökkentsék a V8-as egység fogyasztását, ami a tavalyi évben igencsak “szomjasnak” bizonyult – ami a tankolás betiltása miatt komoly hátrányt jelentene idén.
Az olajtank eddig a motorblokk elején kapott helyet, most viszont mögé kerül, hogy gond nélkül meg lehessen nagyobbítani az üzemanyagtankot.