A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) úgy döntött, nem szakít az elektronikai rendszereit beszállító vállalattal, noha a múlt hétvégi Bahreini Nagydíjon ismét problémák merültek fel a versenyautók és a versenyirányítás közti telemetriával.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) úgy döntött, nem szakít az elektronikai rendszereit beszállító vállalattal, noha a múlt hétvégi Bahreini Nagydíjon ismét problémák merültek fel a versenyautók és a versenyirányítás közti telemetriával.
A Forma-1-es versenyzők a bajnokság első négy futamán úgy voltak kénytelenek versenyezni, hogy autóik kormányain nem álltak rendelkezésükre a veszélyhelyzetre figyelmeztető jelzőfények, mert az FIA új beszállítója, a Riedel nem tudta megfelelően működtetni rendszerét.
Az AUTOSPORT című angol szaklap szerint a sportot irányító testület komolyan fontolóra vette, hogy a történtek miatt szakít a vállalattal, és visszatér az EM-hez, mely egészen tavalyig látta el rendszereivel a száguldó cirkuszt.
Az FIA azonban úgy döntött, a Riedellel marad, mivel úgy látja, sikerült előrelépéseket tenniük a rendszer használatát illetően.
Habár a telemetriai rendszer – mely az autók jelzőfényeit is kontrollálja – nem volt elég jó ahhoz, hogy működtessék, a szervezet úgy látja, Bahreinre sikerült fejlődést elérni. Az FIA ezért megerősítette, időt ad a Riedelnek, hogy megoldja a problémákat.
Ha a Nemzetközi Automobil Szövetség beszállítót váltott volna, akkor ugyancsak időigényes folyamat lett volna újrainstallálni az új rendszereket, a csapatoknak ugyanis az új elektronikával kellett volna felszerelniük autóikat.
Az FIA már értesítette a csapatokat arról, hogy a továbbiakban is a Riedellel folytatják az együttműködést.