Az olasz csapat a barcelonai Spanyol Nagydíjon használta először vadonatúj padlólemezét, és bár az újításnak köszönhetően nőtt az SF-24-es kódjelű versenyautó leszorítóereje, a tempós kanyarokban ismét küszködtek a pattogás jelenségével a versenyzők.
A két héttel ezelőtti Brit Nagydíj pénteki edzésnapján a Ferrari komoly összehasonlító teszteket hajtott végre: pályára vitte a régi, valamint az új padlólemezt is, a gyűjtött információk pedig természetesen nagy segítséget jelentenek a csapat számára a problémák megértése szempontjából.
A gyárban elvégzett elemzések alapján végül Fred Vasseur, a Ferrari csapatfőnöke megerősítette, továbbra is hisznek az új specifikációjú padlólemezben, ezért a hétvégi Magyar Nagydíjon is azt használják majd. Módosítottak viszont annak tervezésén, hogy megszabaduljanak a pattogástól.
„A magyarországi hétvégét megelőző egyhetes szünet lehetővé tette, hogy mélyebbre ássuk magunkat az elmúlt három versenyen gyűjtött adatokban” — mondta a francia szakember.
„Úgy találtuk, hogy a legutóbbi fejlesztési csomagunk a várt előnyökkel jár aerodinamikai szempontból. Viszont voltak mellékhatásai is, az autót valójában nehezebb volt vezetni. Keményen dolgoztunk ezen a gyárban, így Budapesten egy továbbfejlesztett padlólemezzel versenyzünk majd, mely feltételezéseink szerint lehetővé teszi majd a versenyzőknek, hogy legjobb képességeik szerint vezessék az autót.”
„Idén századmásodpercekért küzdünk, Charles-nak [Leclerc] és Carlosnak [Sainz] pedig képesnek kell lenniük arra, hogy a legjobbat nyújtsák, és meglegyen az önbizalmuk az autóban a legjobb eredmények elérése érdekében a versenyeken — és ami még fontosabb, az időmérőkön is, ahol a határon kell vezetniük az autót.”
„Meggyőződésem, hogy az a csomag, mellyel a Hungaroringre érkezünk, lehetővé teszi számunkra azt, hogy az élmezőnyben legyünk.”
A Forma-1-es Magyar Nagydíj hétvégéjéről az F1VILÁG.HU csapata egyenesen a helyszínről, a Hungaroringről számol majd be, így érdemes lesz velünk tartani a következő napokban.