A BMW Sauber tesztpilótája, Christian Klien szerint az új aerodinamikai szabályokkal sokkal könnyebb lesz szélárnyékban autózni a jövő évben, ami azt is eredményezheti, hogy több előzést láthatunk majd a Forma-1-ben.
A BMW Sauber tesztpilótája, Christian Klien szerint az új aerodinamikai szabályokkal sokkal könnyebb lesz szélárnyékban autózni a jövő évben, ami azt is eredményezheti, hogy több előzést láthatunk majd a Forma-1-ben.
Az osztrák versenyző a téli tesztek első állomásának helyet adó Barcelonában már kipróbálhatta csapata átmeneti autóját, melyre felkerült az alacsonyabb ám szélesebb első-, illetve a magasabb ám keskenyebb hátsó szárnyelem.
A következő idényben teljesen megváltozik az autók aerodinamikai csomagja, mellyel az a célja az FIA-nak, hogy több előzés legyen a versenyeken.
A 2009-es modellek aerodinamikája kevésbé lesz érzékeny a légáramlatok megváltozására, így az elöl haladó autó szélárnyékában is meglesz a megfelelő tapadása, nem is beszélve arról, hogy a menet közben állítható első szárnnyal még stabilabbá válhat az eleje.
Bár Klien a két héttel ezelőtt megrendezett tesztprogram után kijelentette, nem feltétlenül lesz könnyebb az előzés a következő idényben, legutóbbi nyilatkozatában elmondta: az új szabályokkal egyszerűbb lesz az elöl haladó követése.
“Azt tapasztaltuk, hogy szorosabban lehet követni az elől haladó autót” – mondta Klien saját weboldalán. “Ez nagyban a meghosszabbított első szárnyelemnek köszönhető, ami sokkal nagyobb stabilitást eredményez az első tengelyen.”
“Azonban ami még fontosabb, hogy a kisebb felületű hátsó szárny csökkenti a piszkos levegőt, mikor követsz valakit. Ez pedig elősegítheti az előzéseket” – folytatta az osztrák pilóta.
A BMW a jövő héten megrendezésre kerülő jerezi teszten két 2009-es szárnycsomaggal ellátott versenygépet küld majd pályára, melyekkel kipróbálhatja azt is, mennyire lehet megközelíteni az elöl haladót.
“Amíg más nem veti be új csomagját, addig nem sok mindent tudunk elmondani minderről, azonban a következő teszten az a tervünk, hogy kipróbáljuk, milyen erők hatnak a követő autóra” – tette hozzá Klien.