Komoly dilemmával találta szemben magát a Mercedes Forma-1-es csapata a hétvégi Kanadai Nagydíjon, a csapatnak ugyanis döntenie kellett arról, hogy beleavatkozik-e Lewis Hamilton és Nico Rosberg párharcába a fékkel kapcsolatos aggályok miatt.
Komoly dilemmával találta szemben magát a Mercedes Forma-1-es csapata a hétvégi Kanadai Nagydíjon, a csapatnak ugyanis döntenie kellett arról, hogy beleavatkozik-e Lewis Hamilton és Nico Rosberg párharcába a fékkel kapcsolatos aggályok miatt.
Miután a vasárnapi versenyen nem volt biztonsági autós periódus, a versenyzőknek nem volt lehetőségük arra, hogy visszavegyenek, és kíméljék versenyautóikat, illetve azok fékrendszereit.
Bár Nico Rosberg a futamon végig ott loholt a győztes Lewis Hamilton nyakán, kettejük csatája a futam végére jobbára az üzemanyaggal, valamint a fékekkel való spórolásról szólt.
„Ez a pálya nagyon keményen bánik a fékekkel, és nagyon nehéz dolgunk volt azt illetően, hogy ne avatkozzunk bele kettejük párharcába, miközben meg kellett bizonyosodnunk arról, hogy mindkét autó célba ér” – mondta Toto Wolff, a Mercedes motorsport-igazgatója.
„A verseny egy bizonyos pontján már több mint 30 másodperces előnyünk volt [Valtteri] Bottasszal szemben, de nagyon magas volt a fékhőmérsékletünk, és egy kicsit a határon voltunk az üzemanyaggal is.”
„A fékek végig gondot okoztak, mi pedig szerettünk volna segíteni azok kezelésében, hogy az utolsó tíz körben ők ketten harcolni tudjanak egymással.”
„Szóval mondtuk nekik, hogy a fékek rendben vannak, de amikor Nico a futam vége felé elkezdte nyomni, egy alkalommal el is veszítette a fékerőt. Utána feltehetően ráeszmélt, hogy hacsak Lewis nem hibázik, nehéz lesz megelőzni őt az utolsó 10 körben.”
A verseny első felében pedig Rosberg fékjeivel még komolyabb gondok voltak.
„A verseny első harmada után Nico fékjei komoly veszélyben voltak – nagyon-nagyon magas volt a hőmérsékletük. Elég nyilvánvaló üzenetet adtunk át neki, hogy vigyázzon rájuk. Szóval számunkra a fékek több problémát okoztak, mint az üzemanyag.”