A Nemzetközi Automobil Szövetség a jövő évtől újabb megszorításokat vezet be a költségek csökkentése érdekében. Az irányító testület pénteken kiadott közleményéből többek között az is kiderül, hogy a jövőben limitálva lesz a szélcsatorna használata a Forma-1-ben.
A Nemzetközi Automobil Szövetség a jövő évtől újabb megszorításokat vezet be a költségek csökkentése érdekében. Az irányító testület pénteken kiadott közleményéből többek között az is kiderül, hogy a jövőben limitálva lesz a szélcsatorna használata a Forma-1-ben.
A Motorsport Világtanács pénteki monacói ülésén a Nemzetközi Automobil Szövetség bejelentette, már a jövő évtől radikális megszorításokat és új szabályokat vezet be a költségek csökkentése érdekében.
A megszorítások értelmében a csapatok a jövőben csak egy szélcsatornát használhatnak, melyben egy héten legfeljebb öt napig futtathatnak szimulációkat, és azokon a napokon is csak nyolc órában.
Továbbá a szélcsatornában áramoltatott levegőnek meg kell egyeznie az atmoszférikus nyomással, és annak sebessége nem haladhatja meg az 50 m/s-ot. A modellautó mérete is legfeljebb 60%-os lehet, melyből egy szimuláció alkalmával egyszerre csak egy használható.
A csapatoknak a jövőben tilos lesz bármilyen egyenes vonalú tesztet elvégzése, ugyanis az FIA megerősítette, a jövőben csak az FIA által jóváhagyott tesztpályákon lesz lehetőségük a csapatoknak a gyakorlásra.
Annak érdekében, hogy a csapatoknak ne legyen lehetőségük a szélcsatornára vonatkozó megszorítások miatt kiesett adatokat a méregdrága CFD (számítógépes folyadékdinamika) munkaállomásokon feldolgozniuk, az FIA limitálja az ezen a részlegen dolgozók létszámát is.
További megszorítások várhatók a tesztpadok használata terén, illetve a jövőben jobban megkötik majd a mérnökök kezét a tervezés és gyártás, a felfüggesztés és fékek, a hidraulikus rendszer, a karosszéria, a súlyeloszlás, illetve a pályatesztek terén, míg a versenyen résztvevők létszámát is korlátozzák majd.
A WMSC továbbá megerősítette, hogy a Kinetikus Energiatároló-rendszer (KERS) egy teljesen nyitott technológia lesz, mikor bevezetésre kerül a 2009-es idényben. Az FIA végül pedig azt is megerősítette, hogy csak azokkal az erőforrások lehet majd versenyezni 2008-tól 2017-ig a Forma-1-ben, melyeket 2008. március 31-ig bemutatnak a gyártók a szövetségnek.