Heikki Kovalainen megszerezte pályafutása első győzelmét a Magyar Nagydíjon, ahol három körrel a leintés előtt még Massa vezetett. A Ferrari motor azonban megadta magát, így a brazil kiállni kényszerült. Timo Glock a második, míg Raikkönen a harmadik lett.
Heikki Kovalainen megszerezte pályafutása első győzelmét a Magyar Nagydíjon, ahol három körrel a leintés előtt még Massa vezetett. A Ferrari motor azonban megadta magát, így a brazil kiállni kényszerült. Timo Glock a második, míg Raikkönen a harmadik lett.
Heikki Kovalainen élete első futamgyőzelmét aratta a hétvégi Magyar Nagydíjon, miután a mindvégig domináló Felipe Massa motorja három körrel a leintés előtt felrobbant, és Lewis Hamilton egy defekt miatt visszacsúszott a mezőnyben.
A második helyen nagy meglepetésre, az egész hétvégén kiválóan teljesítő Timo Glock végzett, aki a futam utolsó köreiben vissza tudta verni a Ferrari finn világbajnoka, Kimi Raikkönen támadásait, aki végül visszavett a tempóból – talán a csapat kérésére a motorprobléma után – és beérte a harmadik hellyel.
Bár Hamilton dominált a hétvége korábbi részében, Massa már a rajtnál átvette a vezetést. A Ferrari brazilja zseniálisan startolt, könnyedén elment Kovalainen mellett és az első kanyarban megérkezett Hamilton mellé, majd a külső íven nagyot fékezve, rásodródva az ideális ívre, átvette a vezetést.
Massa azonnal meglógott az őt követőktől, és bár egy körrel előbb állt ki a boxba, mint Hamilton, első pozíciója egy pillanatig sem volt veszélyben. A McLaren brit versenyzője sok időt vesztett azzal, hogy Alonso és Raikkönen mögé érkezett vissza első kiállását követően.
Hamilton nagyon keményen hajtott, és a nagy terhelést nem bírták az abroncsok. A bajnokság éllovasa a 37. körben defektet kapott a pálya középső részén, így ki kellett állnia a boxba, ahol a csapat azonnal változtatott stratégiáján, és a futam végéig megtankolta.
A brit versenyző a tizedik helyen csatlakozott a többiekhez, így Massa hatalmas – majd’ egy teljes boxkiállásra elegendő – előnnyel vezetett Kovalainen előtt, és egészen az utolsó körökig úgy tűnt, hogy senki nem veheti el tőle megérdemelt győzelmét, mikor három körrel a vége előtt a célegyenesben felrobbant alatta a Ferrari motor.
A brazil versenyző csalódottan szállt ki autójából, és távozott a boxok irányába, mellyel Kovalainen megszerezte pályafutása első futamgyőzelmét. Ő volt egyébként a századik pilóta, aki futamot tudott nyerni a királykategóriában.
Két héttel horrorisztikus balesete után, Timo Glock bizonyította, hogy a szabadedzéseken és az időmérőn mutatott teljesítménye nem a szerencsének volt köszönhető, hiszen már a rajtnál nyert egy pozíciót és a negyedik helyen autózott, majd egy körrel később állt ki tankolni, mint legtöbb riválisa.
Hamilton gumiproblémája után, Glock a harmadik helyre ugrott fel, majd hirtelen a második helyen találta magát, miután Massa motorja elfüstölt. A német pilótát keményen támadta Raikkönen, ám a finn nem tudott előzési pozícióba kerülni a Toyota versenyzőjével szemben, így be kellett érnie a harmadik hellyel.
A világbajnoki címvédő egyébként a verseny javarészében Fernando Alonso mögött szenvedett, aki már a rajt után, az első kanyarban elment mellette, mikor a finn Kubicával csatázott.
Raikkönen csak a kiállások második körét követően tudott elmenni Alonso mellett, és könnyen el is lépett a spanyoltól, de a végén már nem tudta befogni Glock-ot. Alonso a negyedik helyen végzett, a közben javító Hamilton előtt, akit Nelsinho Piquet követett a hatodik helyen a másik Renault-val.
A fiatal brazil egyébként nagyon keményen odatette magát a célegyenes végén, mikor a boxból kijövő Trullit nem hagyta érvényesülni. Piquet az első kanyarban maga mögé utasította a tapasztalt olaszt, aki így a hetedik helyen végzett.
Kubica mindössze egy pontot szerzett “hazai” közönsége előtt, miután relatíve korai első kiállása után visszacsúszott és nagy forgalomba ütközött. Csapattársa, Nick Heidfeld a tizenötödikről feljött a tizedik helyre, és beékelődött a Red Bull versenyzői közé, egy kiállásos stratégiájának köszönhetően.
A versenyen egyébként többeknek gondja akadt a tankolással. Nem egyszer fordult elő, hogy tűz ütötte fel a fejét. Sebastien Bourdais, Kazuki Nakajima, és Rubens Barrichello is sok időt veszített a boxban, mikor az üzemanyag-töltés közben meggyulladt az üzemanyag. Bourdais mindkét kiállása problémás volt.
Kovalainen győzelmével és a BMW gyengélkedésével a McLaren átvette a második helyet a BMW-től a konstruktőrök versenyében.
Magyar Nagydíj, verseny:
1. Kovalainen McLaren-Mercedes (B) 1h37:27.067 2. Glock Toyota (B) + 11.061 3. Raikkonen Ferrari (B) + 16.856 4. Alonso Renault (B) + 21.614 5. Hamilton McLaren-Mercedes (B) + 23.048 6. Piquet Renault (B) + 32.298 7. Trulli Toyota (B) + 36.449 8. Kubica BMW Sauber (B) + 48.321 9. Webber Red Bull-Renault (B) + 58.834 10. Heidfeld BMW Sauber (B) + 1:07.709 11. Coulthard Red Bull-Renault (B) + 1:10.407 12. Button Honda (B) + 1 kör 13. Nakajima Williams-Toyota (B) + 1 kör 14. Rosberg Williams-Toyota (B) + 1 kör 15. Fisichella Force India-Ferrari (B) + 1 kör 16. Barrichello Honda (B) + 2 kör 17. Bourdais Toro Rosso-Ferrari (B) + 3 kör 18. Massa Ferrari (B) + 3 kör Leggyorsabb kör: Raikkonen, 1:21.195 Kiesők: Sutil Force India-Ferrari (B) 63 Vettel Toro Rosso-Ferrari (B) 23