A tavalyi év ugyanazon időszakához képest 20 százalékos bevételnövekedésről számolt be a Liberty Media a Forma-1 kapcsán csütörtökön nyilvánosságra hozott pénzügyi jelentésében. A 2023-as második negyedévhez képest idén két versenyhétvégével többet, nyolcat rendeztek meg, ugyanis visszatért a Kínai Nagydíj, valamint idén az Emilia-Romagna Nagydíjat is meg tudták rendezni.
A Liberty bevételei azonban nemcsak közvetlenül a versenyek rendezéséből fakadóan növekedett. Az előfizetésen keresztül elérhető F1TV feliratkozóinak száma idén annak ellenére emelkedett 11 százalékkal, hogy annak árát az idei évre megemelték.
A gyarapodásból a Forma-1 mezőnye is profitál. A csapatoknak kiosztott pénzdíjak 435 millió dollárra (nagyságrendileg 174 milliárd forintra) emelkedtek ebben a negyedévben, ami a tavalyi év azonos időszakához képest 26 százalékos gyarapodás.
Az F1 vezérigazgatója, Stefano Domenicali szerint a pozitív eredmény annak köszönhető, hogy sosem volt még ennyire kiélezett a verseny az élmezőnyben.
„Minden mérce szerint most látjuk valaha volt legkiélezettebb versenyt. Arra számítok, hogy a nézők a 2024-es szezon hátralévő részében is hasonlóakban lesz részük” – magyarázta, majd néhány számadattal is szolgált.
„A szezon első 14 versenye során 4,7 millió nézőt üdvözölhettünk, a Kanadai Nagydíj rekordnagyságú, 350 ezres nézőszámot produkált, Silverstone pedig beállította a 2023-as hihetetlen, 480 ezer fős nézői rekordját” – magyarázta a vezérigazgató hozzátéve, hogy a FOM jelenleg nem tervezi 24 fölé bővíteni az F1-es versenynaptárt.