Robert Kubica úgy gondolja, hogy nincs szükség az állítható hátsó szárnyak bevezetésére, bár a csapatok vezetői azon gondolkodnak, hogy az F-csatorna jövő évi betiltásával egy időben egy még kiforrottabb rendszert állítanak hadrendbe, az előzések számának növelése érdekében.
Robert Kubica úgy gondolja, hogy nincs szükség az állítható hátsó szárnyak bevezetésére, bár a csapatok vezetői azon gondolkodnak, hogy az F-csatorna jövő évi betiltásával egy időben egy még kiforrottabb rendszert állítanak hadrendbe, az előzések számának növelése érdekében.
A csapatvezetők a múlt hétvégi Kanadai Nagydíjon ismét összeültek, és a gumikérdés mellett arról is beszéltek, hogy miként lehetne növelni az előzések számát a Forma-1-ben, miután az arra irányuló törekvések rendre megbuktak az elmúlt években.
Bár a jövő évben visszatérő hibrid rendszer segíthet valamelyest, a csapatok úgy érzik, hogy a tavalyi szezon már bizonyította, hogy ez önmagában vajmi kevés, így valamit még tenniük kell azért, hogy változzon a helyzet.
Már a tavalyi évtől engedélyezett az állítható első szárny a sportágban, ám arról igen keveset beszélnek, hiszen egyesek szerint annak több hátránya van, mint előnye, és hiába az volt a célja, hogy segítse az előzéseket, a gyakorlatban ez nem valósult meg.
Most az állítható hátsó szárny ötlete merült fel, melyet csak a követő versenyző aktiválhatna, ami növelné a leszorítóerőt, így a pozícióját védő pilóta valamelyest hátrányba kerülne, és nagyobb lenne az előzés esélye.
„Ez egy javított F-csatorna lenne, ahol a követő autónak lehetősége van csökkenteni a légellenállását, hogy támadhassa az előtte haladót. Szerintem ez komoly lehetőséget biztosítana az előzésre” – mondta a FOTA technikai vezetője, Ross Brawn.
Kubica azonban úgy gondolja, hogy az idei versenyek egy ilyen radikálisan új rendszer nélkül is elég izgalmasak, és nem is érti, hogy a vezetők miért csak most kezdenek el gondolkodni azon, hogy javítsanak a helyzeten.
„Felmerül a kérdés, hogy az emberek miért csak most veszik észre, hogy nehéz az előzés a Forma-1-ben” – tette fel a költői kérdést a Renault lengyel versenyzője.
„Első forma-1-es versenyemet 1997-ben néztem meg, és akkor sem volt túl sok előzés.”