A Renault istálló lengyel versenyzője, Robert Kubica a Koreai Nagydíj helyszínén újságíróknak nyilatkozva nemrégiben elárulta, véleménye szerint nagyon kemény verseny vár rá holnap, s a legnagyobb problémát az okozza majd, hogy a pálya porosabb oldaláról lesz kénytelen elrajtolni.
A Renault istálló lengyel versenyzője, Robert Kubica a Koreai Nagydíj helyszínén újságíróknak nyilatkozva nemrégiben elárulta, véleménye szerint nagyon kemény verseny vár rá holnap, s a legnagyobb problémát az okozza majd, hogy a pálya porosabb oldaláról lesz kénytelen elrajtolni.
Noha a szombat délelőtti szabadedzést követően – melyet Kubica magabiztos teljesítménnyel megnyert – úgy tűnt, a Renault kiválóan szerepelhet majd az időmérőn is, a lengyel versenyzőnek végül be kellett érnie a nyolcadik rajtkockával, autójából ugyanis egész egyszerűen képtelen volt kihozni a maximumot.
Kubica mindazonáltal elmondta, az autó teljesítménye helyett sokkal inkább a rajt nehézségei aggasztják, a piszkos oldalon ugyanis komoly bajba kerülhet majd.
„Szerintem a nyolcadik hely majdnem olyan, mint a tizenegyedik. Ma délelőtt [a rajtgyakorlatok során] több mint 20 méter különbség volt [a két oldal között] egy alig 80 méteres távon, szóval nagyon kemény lesz” – mondta a Renault versenyzője.
„Azok, akik a bal oldalról rajtolnak, komoly hátrányban lesznek – kivéve, ha esik az eső -, és sajnos én magam is a piszkosabb oldalról vágok neki a viadalnak.”
„Ha valaki megkérdez erről, akkor azt mondom, sokkal inkább rajtolnék a tizenegyedik pozícióból, mint a nyolcadikból. Sokkal jobb esélyeim lennének az előzésre az első kanyar előtt, de ez a helyzet, s meg kell győződnünk arról, hogy a lehető legkevesebbet veszítünk majd, mert egyértelmű, hogy nem mi leszünk a rajt nyertesei.”
Kubica kifejtette, az időmérő edzésen nyújtott gyenge szereplés oka az autó egyensúlyának változása, ám a folyamatosan ingadozó pályafeltételek is komoly hatással vannak az R30-as versenygép teljesítményére.
„Elég nehéz hétvége ez, mert a pálya iszonyatosan gyorsan változik, ráadásul most még esőt is jósolnak, ami teljesen lemoshatja a lerakódott gumit. Majd meglátjuk. Nehéz lesz a holnapi nap, és a tempó a verseny rajtja után elég lassú lesz. Emellett a gumik is nagyon kopnak, tehát érdekes futam vár ránk.”
Habár a pálya több előzési helyet is magában tartogat, Kubica szerint borzasztó nehéz lesz átugorni egy-egy riválist, mivel a kifékezés a poros pálya miatt majdhogynem lehetetlen lesz.
„Még ha a fej-fej melletti csatában jobb pozícióban is vagy, nagyon nehéz lesz bárkit is kifékezned, mert a tapadási szintek közti különbség óriási. Ha elrontod a kanyar csúcspontját, lecsúszol az ívről, amiért itt nagy árat fizethetsz.”