Az évad első 8 versenyén látottak alapján azért olyan komoly ünneplésre nem számíthat a Scuderia: a csapat az eredmények tekintetében messze elmarad a várakozásoktól, a múlt hétvégi Olasz Nagydíjon pedig egy kettős kieséssel hangolt második hazai hétvégéjére.
A száguldó cirkusz mezőnye soha nem versenyzett még Mugellóban, a koronavírus-járvány miatt azonban a toszkán versenypálya is bekerült az idei F1-es programba, ráadásul a Ferrari 1000. Forma-1-es futamát teljesíti itt.
Ennek apropójaként pedig a megszokottól eltérő fényezést kapnak majd az olasz betontorpedók. Olyan komoly változásra azért nem kell számítani, csupán a vörös egy sötétebb árnyalata kerül fel az SF1000-es versenyautókra.
Egészen pontosan az az árnyalat, mellyel a Ferrari az 1950-es Monacói Nagydíjon bemutatkozott a Forma-1-ben – egészen pontosan három Ferrari 125-össel.
A versenyt Alberto Ascari a második helyen zárta, ezzel megszerezve a Ferrari első F1-es dobogóját. Raymond Sommer a 4. helyen ért célba, Luigi Villoresi pedig kiesett a versenyen.
A mugellói versenypályának egyébként a Ferrari a tulajdonosa, a csapat pedig abban bízik, az elmúlt két versenyhétvégén látottaknál jobb formát tud majd mutatni a történelmi versenyen.