A Nemzetközi Automobil Szövetség a Kínai Nagydíjon sokkoló bejelentést tett, miszerint a költségek drasztikus csökkentése érdekében 2010 és 2012 között, amíg bevezetésre nem kerülnek az új koncepciós motorok, egységesítené az erőforrásokat a Forma-1-ben.
A Nemzetközi Automobil Szövetség a Kínai Nagydíjon sokkoló bejelentést tett, miszerint a költségek drasztikus csökkentése érdekében 2010 és 2012 között, amíg bevezetésre nem kerülnek az új koncepciós motorok, egységesítené az erőforrásokat a Forma-1-ben.
Az FIA elnöke, Max Mosley és a sport kereskedelmi jogait igazgató Bernie Ecclestone úgy gondolja, hogy mindez megoldaná a jelenlegi nehézségeket, és a rajongókat sem érdekelnék a technikai részletek, amíg élvezetes és izgalmas versenyeket rendeznének.
Azonban a csapatok – különösen a nagyvállalatok – nemtetszésüket fejezték ki az egységes motorok bevezetésével kapcsolatban, ugyanis azt gondolják, hogy egy technikai sportban nem lehet egységesíteni az elemeket, és betiltani a fejlesztéseket, mert az a Forma-1 végét jelentené.
Valóban ez lehet a megoldás a jelenlegi pénzügyi krízisre a Forma-1-ben? A költségek ilyen módon történő csökkentése hozhat új csapatokat a sportba? Milyen szabályokkal lehetne ismét izgalmassá varázsolni a versenyeket, illetve miként lehetne egyszerűbbé tenni a független kiscsapatok életét a Forma-1-ben?
Ha van véleményed, oszd meg velünk, és írj levelet az info@f1vilag.hu e-mail címre.
Olvasóink véleményét a cikk alatt osztjuk meg…
Egyáltalán nem értek egyet azzal, hogy egységes motorok és váltók legyenek az F1-ben. Az autók között gyakorlatilag semmi különbség nem lenne, mivel az aerodinamikára is nagyon pontos szabályok lesznek, így azzal sem lehet játszani.
A három hétvégén használt motorokkal viszont egyetértek, hiszen egy motor elég drága, így ez a gyártóknak is kevesebb pénz lenne, illetve a függetlenen csapatoknak is.
Igazából magával az egységesítéssel nem értek egyet, így a Bridgestone monopóliumát is meg kellene szüntetni, ez egy technikai sport, akkor miről beszélünk egységesítésről?!
Oké, akkor egységesítsük a karosszériákat, a boxtaktikákat, a gumiválasztást, egy szezon álljon 18 futamból, abból mind a 18-at rendezzék a Hungaroringen!!
(Thibczy)
Szerintem a költségek csökkentését és az egyenmotorok bevezetését Mr. Ecclestone párhuzamosan szeretné véghezvinni. A költségek csökkentését jó ötletnek tartom, hiszen a kisebb csapatok is jó eredményt érhetnek el, tehát meg van nekik adva a lehetőség a javításra.
Az egységes motorok behozatala a gyártók számára borzalmasan is alakulhat, hiszen minden gyártó alapvető feladata előállítani az erőforrást, és teljesen érthető, hogy ilyen feltételek mellett nem akarnak tovább versenyezni, hiszen nem akarják, hogy más ebből jogtalan hasznot húzzon.
Ecclestone számára az egyenmotorok behozatala azért jó, mert így még több pénzt tud zsebre vágni és esetleg mellékesen a futamok is izgalmasabbak lehetnek, hisz az élmenők nincsenek olyan nagy távolságra a végmezőnytől.
Véleményem szerint a nézők sem egy hétköznapi versenyt szeretnének látni, hanem a Forma-1-et. Ezekkel a szabályokkal ezt pedig tönkretehetik.
Szívesen megosztanám ezt a gondolatmenetet másokkal is, más fontos emberekkel, még akár a Forma-1 mindenható urával is. Miért nem tartanak egy közvélemény kutatást, ami alapján alkotnák a szabályokat, amelyeket véleményem szerint nem kellene állandóan megreformálni, csak apróbb változtatásokkal simítgatni.
(K. Lajos)