A Forma-1 egykori világbajnoka, Niki Lauda szerint a BMW Saubernek minden esélye megvan arra, hogy még erősebb legyen a 2009-es idényben, miután magához képest igen gyengén fejezte be az idei szezont Brazíliában.
A Forma-1 egykori világbajnoka, Niki Lauda szerint a BMW Saubernek minden esélye megvan arra, hogy még erősebb legyen a 2009-es idényben, miután magához képest igen gyengén fejezte be az idei szezont Brazíliában.
A német-svájci alakulat fantasztikusan kezdte az idei évet, folyamatosan harcban volt a Ferrarival és a McLarennel, sőt az első tengerentúli versenyek után még a konstruktőri bajnokságot is vezette.
Azonban a szezon közepén talajt vesztett, és képtelen volt tartani a fejlesztési tempót a két élcsapattal. A BMW ugyan minden versenyre újításokkal készült, ám azok nem hozták azokat az eredményeket, amiket vártak tőlük.
Lauda azonban nem tulajdonít különösebb jelentőséget mindennek, és úgy érzi, a BMW szezon elején mutatott teljesítménye jó előjel a jövőre nézve.
“A BMW Saubernek nagyon erős csomagja volt néhány versenyen, és az autója teljesítményét illetve megbízhatóságát eredményekre tudta váltani a pályán” – mondta Lauda a Forma-1 hivatalosa weboldalán leadott interjújában.
“Azt is lehetett látni, hogy képtelenek voltak hozni az eredményeket azokon a pályákon, ahol autójuk gyengébben teljesített. Azonban véleményem szerint jó úton haladtak a fejlesztésekkel, így meggyőződésem, hogy még erősebbek lehetnek a következő idényben.”
“Nem hiszem, hogy problémát okozna nekik a hirtelen jött siker, mivel tapasztalt, profi embereik vannak, akik könnyedén meg tudnak birkózni a sikerrel” – folytatta az osztrák szakember, aki szerint a Williams istállón lesz a legnagyobb nyomás 2009-ben.
“Rossz úton jártak a fejlesztésekkel, és ezen a szezon folyamán sem tudtak javítani. Olyan tapasztalt szakembereik vannak, akik a múltban már bizonyították győztes képességeiket, és a csapat létesítményei is hipermodernek. Nagyon fontos számukra, hogy ne kövessék el ezeket a hibákat a következő idényben.”
“Úgy döntöttek, hogy egy tapasztalt páros helyett fiatal, tehetséges versenyzőket választanak, mellyel komoly rizikót vállaltak, hiszen pilótáik esetleges hibái megmutatkozhatnak az eredményekben a szezon végén – és pontosan ez történt.”