Niki Lauda szerint bizony meg kell kongatni a vészharangokat a Mercedes csapatánál, az elmúlt versenyeken ugyanis világosan látszott, riválisaiknak sikerült közelebb kerülniük hozzájuk.
Niki Lauda szerint bizony meg kell kongatni a vészharangokat a Mercedes csapatánál, az elmúlt versenyeken ugyanis világosan látszott, riválisaiknak sikerült közelebb kerülniük hozzájuk.
A német istálló abszolút domináns formát nyújtott a bajnokság korai szakaszában, Kanadában azonban a Red Bull felülkerekedett rajtuk, Ausztriában pedig a Williams szorongatta meg őket.
És bár továbbra is nyilvánvaló, hogy a Mercedesé a leggyorsabb autó, Niki Lauda szerint reagálniuk kell.
„Szólnak a vészharangok, a riválisok egyre közelebb kerülnek” – mondta a Mercedes nem ügyvezető elnökeként tevékenykedő volt Forma-1-es világbajnok.
„Ha hátradőlünk – amit még csak meg sem próbálunk –, akkor bajban leszünk. Szóval tovább kell folytatnunk az autó fejlesztését.”
Ausztriában Fernando Alosno volt az egyetlen, aki nem Mercedes-motoros versenyzőként a legjobb hétben tudott zárni. A spanyol versenyző úgy nyilatkozott a futam után, a Mercedesnek megvan a tempója ahhoz, hogy kört adjon a teljes mezőnynek.
„Úgy tűnt, néhány körig használták teljes erőből az autót, és aztán akkora előnyük lett, hogy játszadoztak egy kicsit” – fogalmazott a Ferrari versenyzője.
„A verseny vége felé megközelítettem [Felipe] Massát, amikor pedig nagyon közel voltam már hozzá, egyszerűen elhúzott. Ugyanez volt a helyzet [Lewis] Hamiltonnal is az első körben. Hihetetlen a különbség a két autó között. Ha végig ilyen beállításokkal köröznének a Mercedesek, leköröznének mindenkit – de persze nem tehetik ezt meg az egész futamon.”
Lauda mindazonáltal úgy véli, egyáltalán nem ez a helyzet, és a csapatnak küzdenie kell azért, hogy elöl maradjon.
„Ausztriában a Williamsekkel harcoltunk, és végül mennyire is voltak lemaradva tőlünk? Nagyjából 6 másodpercre. Padlógázzal nyomtuk, egyáltalán nem játszadoztunk az élen. Versenyzőink harcoltak egymással, és a Williams mindössze 6 másodperccel volt lemaradva tőlünk.”
„Nézzék csak meg Nico és Lewis versenyét! Az egyik begyorsított, aztán a másik reagált erre, mert a futam elejétől a végéig harcoltak. A rajttól egészen a célig padlóig nyomták, mint az összes többi futamon. Annyi a különbség, hogy a korábbi versenyeken 49 másodperces előnnyel nyertünk, Ausztriában viszont csak 6-tal.”