Pedig a verseny jól indult a Ferrari versenyzője számára, hiszen megőrizte a vezetést, sőt, az első etap vége felé kényelmes előnyt épített fel Piastrival szemben. A kerékcserék után viszont az ausztrál közel tudott kerülni hozzá, majd a 20. körben egy bátor manőverrel meg is előzte őt a célegyenes végén.
Leclerc aztán hiába próbálkozott, végül nem tudta visszaelőzni a McLaren versenyzőjét, így kénytelen volt beérni a 2. hellyel Bakuban. A versenyt követően elárulta, hiba volt, hogy nem próbálkozott már korábban az előzéssel, ugyanakkor azt is meg kell vizsgálniuk, tetemes, 6 másodperces előnye hogyan fogyatkozott meg annyira a kerékcserék alkalmával.
„Azt hiszem, két rossz döntés miatt vesztettük el a versenyt” — fogalmazott a 26 esztendős versenyző. „Nyilvánvalóan az elsőt már korábban elmagyaráztam, hogy hiba volt nem harcolni jobban Oscarral, mert a különböző beállítások miatt az egyenesekben nehézséget okozott visszaelőzni őt.”
„A második hiba pontosan az, hogy azt vártuk, hogy az alávágás ma nagyon nehéz lesz, mivel azt gondoltuk, hogy a kemény gumik bemelegítése rendkívül nehézkes lesz valamilyen okból. Még nincs meg a pontos magyarázat, mert még nem mentem bele a részletekbe – épp most szálltam ki az autóból –, de meg kell vizsgálnunk, hogyan csökkent le a különbség hat másodpercről másfélre, mert ez egyáltalán nem az volt, amire számítottunk. Ez nagyon sok. Még egy olyan pályán is, ahol az alávágás hatásos, négy és fél, vagy négy másodperces időveszteség sok, és nem igazán tudom, miért és hol veszítettük el ezt az időt. Ezt majd elemeznünk kell. De ha ekkora időveszteségről beszélünk a köridők tekintetében, akkor azt hiszem, egyértelmű lesz, és gyorsan kiderül, hogy ők sokkal jobban melegítették fel a kemény gumikat, mint mi.”
Leclerc-t megkérdezték arról is, látva a verseny alakulását, utólag mit csinálna másképp: „Nos, egy körrel korábban kellett volna kiállni. Azt hiszem, ez lett volna a megoldás, hogy megtartsuk az előnyünket Oscarral szemben, és ne legyen akkora nyomás a gumik bemelegítésekor egy ilyen pályán. Ez sosem az a helyzet, amiben lenni akarsz. De megint csak arról van szó, hogy utólag mindig könnyű okosnak lenni. Ma Oscar és a McLaren jobb munkát végeztek, mint én és a Ferrari. És megérdemelték a győzelmet.”