A monacói versenyző az 5. helyen fejezte be a Belga Nagydíj szombati sprintfutamát, a futam elején azonban hátrányba került amiatt, hogy nem tudott rögtön a gördülőrajt előtt a bokszba hajtani intermediate-abroncsokért – hiszen csapattársát, Carlos Sainzot hívta ki a csapat. Leclerc azt mondja, természetesen a legjobb döntést hozta a Ferrari – ez azonban számára érthető módon nem volt túl kifizetődő.
„Ez volt a jó döntés – számomra viszont sajnos nem. De értem, hogy nem lehetett másképp csinálni, ha kiálltam volna Carlos mögött én is, sokkal többet veszítettem volna” – mondta a Ferrari versenyzője. „Csapatként jó döntést hoztunk, de sajnos számomra nem volt kifizetődő.”
Leclerc kerékcseréje ráadásul nem sikerült zökkenőmentesre, a fiatal pilóta pedig azt mondja, ezt mindenképpen meg kell vizsgálniuk, hiszen a Ferrari mostanában nem remekel annyira a bokszutcában.
„Nekem volt egy lassú kiállásom, amit meg kell vizsgálnunk, mert néhány verseny óta már küszködünk a kerékcserékkel. A statisztikák szerint ezen verseny előtt még a legjobb csapat voltunk, de a legutóbbi két-három versenyen nehezebben alakultak a dolgaink a bokszkiállások terén. Szóval meg kell vizsgálnunk ezt, mert aggodalomra ad okot.”
A fiatal pilóta úgy érzi, nem hozták ki a legtöbbet a sprintfutamból, a mai „főversenynek” pedig tulajdonképpen vakon vágnak neki, hiszen hosszú etapot a tegnapi sprintet leszámítva nemigen teljesítettek – pláne száraz aszfalton.
„A csomagunkat nem tudtuk maximalizálni. A vasárnapi versenyen nagyon sok múlik majd az időjáráson, mivel a csapatok eltérő körülményekhez állították be autóikat. Mindig egyfajta lutri ez itt – nemcsak a stratégia miatt, hanem azért is, mert szükség van némi szerencsére.”
„Az autó nagyon túl volt hevülve, és nehéz volt kontroll alatt tartani a gumihőmérsékletet. Vasárnap viszont teljesen más lehet a helyzet. Ha teljesen száraz lesz a pálya, az eddig megtanultak nem lesznek túl hasznosak a versenyen.”
„Bárhogy is legyen, jó kis csata vár ránk, és várom már, hogy újra autóba üljek.”