Leclerc a pole pozícióból rajtolhatott Szocsiban, míg Vettel a 3. helyről várta a piros lámpák kialvását. A monacói a futam rajtjánál aztán szélárnyékot adott csapattársának, aki így Lewis Hamilton elé tudott kerülni, majd a vezetést is átvette a 2-es kanyar előtt.
Az már a verseny során kiderült, a Ferrari megállapodott a versenyzőkkel abban, hogy Leclerc segíti Vettelt a rajtnál, a német pedig később visszaadja a pozíciót csapattársának. Csakhogy a négyszeres világbajnok a csapat többszöri kérése ellenére az élen maradt, Leclerc pedig végül a kerékcserék alkalmával tudott a német elé kerülni.
Amikor Leclercet a futam után arról kérdezték, a történtek után továbbra is bízik-e Vettelben, a monacói így felelt: „Igen, azt gondolom, a bizalom nem változik, szerintem fontos, hogy bízzunk egymásban, én és Seb.”
„Azt gondolom, ez rendkívüli módon fontos a csapat érdekében bizonyos helyzetekben – fontos tudni, hogy számíthatsz a másik autóra, és ugyanez fordítva. Szóval igen, szerintem ez igazán fontos. De igen, a bizalom még mindig megvan.”
Leclerc még a kerékcserék előtt többször is nyomatékosította a csapatrádión, ő tartotta magát a megállapodáshoz, és kérte a csapatot, hogy kezelje a helyzetet.
„Szerintem minden tiszteletben volt tartva. A rajtnál nyilván balra húzódtam, hogy szélárnyékot adjak Sebnek. Tudtam, hogy előzni fog, tisztában voltunk ezzel, utána pedig csak vissza kellett cserélnünk a pozíciókat, amit meg is tettünk a kerékcsere során később.”
Arra a konkrét kérdésre, hogy a megállapodás lényege az volt-e, hogy a bal oldalon marad a 2-es kanyarig, és nem harcol Vettellel, Leclerc így felelt: „Ha Lewis és Seb fej-fej mellett vannak, nyilván Sebnek kell kedveznem, nem pedig Lewisnak, ami teljesen normális. Szóval ez volt az, amiben megállapodtunk.”
A Ferrari versenyzője beszélt arról is, szerinte Vettel miért nem engedelmeskedett a csapatnak a verseny első etapjában.
„Rögtön utána jött a biztonsági autó, szóval elég nehéz volt a helyzet. Próbáltam annyira közel maradni, amennyire csak tudtam 2-3 körig, de utána már nagyon nehéz volt követni őt – főleg az első és a második szektorban melegedtek túl a gumik, és utána egy kicsit visszaestek.”
„De utána – ahogy a rádióban is mondtam – 100 százalékig bíztam a csapatban, hogy maguktól betartják azt, amiben a futam előtt megállapodtunk, és ez így is lett a bokszkiállások alkalmával.”