Az utóbbi hetek során visszatérő beszédtéma a Forma-1-ben a Ferrari pilótahelyzete, ugyanis Charles Leclerc úgy harcol a világbajnoki címért Max Verstappen ellen, hogy közben a csapattársa, Carlos Sainz egyre javuló formában autózva újra és újra borsot tör az orra alá. Így történt ez az Osztrák Nagydíj sprintfutamán is, ahol Sainz lerajtolta Leclerc-t, így Verstappen könnyedén elhúzott az élen.
A Ferrari nehéz helyzetére reagálva Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke elárulta, szerinte nem is volt olyan rossz döntés a csapatutasítás mellőzése.
„Nem, én egészen jó döntésnek tartottam, hogy hagyták őket versenyezni. Ez volt a verseny egyetlen látványossága, jó volt nézni. Persze figyelembe kell venni, hogy a világbajnoki címért harcolva hátrányba kerülnek Verstappennel szemben, de csapatként az ilyenért mindig kritika jár” – fogalmazott Wolff, aki szerint csapatutasításért még több kritikát kapott volna az istálló.
„Ha hagyják őket versenyezni, akkor mindenki azt mondja, hogy veszítenek a legnagyobb ellenfelükkel szemben. Ha nem hagyják őket versenyezni, akkor a túl korai csapatutasítás miatt még több fikázásban részesülnek. Nehéz helyzet ez. Tudom, hogy hasonló helyzetben én mit tettem volna, de ezt nem fogom elárulni.”
Mattia Binotto, a Ferrari vezetője a futamon kialakult helyzetre reagálva úgy fogalmazott, csapaton belül a gyorsabb autó részesül előnyben, de örül neki, hogy a pilótái képesek felvenni egymással a kesztyűt.
„Ha a szezon későbbi szakaszában az egyik pilótánk jobb helyzetben lesz a másikhoz képest, akkor ő részesül majd előnyben, de jelenleg nem ez a helyzet. Ezzel most együtt kell élnünk. Mindenesetre örülök, hogy csatázni látom őket. Ha csapatutasítást alkalmazunk, akkor mindenki azért hibáztat minket, de ha hagyjuk őket versenyezni, akkor csapatutasítást kellett volna alkalmaznunk. Bármit csinálunk, az hiba. De megismétlem, a mi célunk a lehető legtöbb pont megszerzése, és szerintem ez a helyes döntés” – tisztázta a helyzetet.