Olasz lapértesülések szerint igazak a hírek, melyek szerint a Red Bull Racing egy különleges elektronikai beállítással futtatja autóit az időmérők utolsó körében, és ezért sincs ellenfele versenyzőiknek az idei szezonban.
Olasz lapértesülések szerint igazak a hírek, melyek szerint a Red Bull Racing egy különleges elektronikai beállítással futtatja autóit az időmérők utolsó körében, és ezért sincs ellenfele versenyzőiknek az idei szezonban.
Elsőként az ITV egykori kommentátora, James Allen írt a rendszerről saját weboldalán, és az Autosprint magazin is úgy tudja, hogy valóban egy különleges motorbeállítást használhatnak az energiaital-gyárosok az időmérő utolsó körében az idei évben.
Az elektronikai beállítással pedig rá tudják kényszeríteni a Renault V8-as motort arra, hogy egyenletes maradjon a diffúzorra érkező kipufogógáz nyomása, függetlenül attól, hogy a versenyző gázt ad, avagy sem.
Ez pedig lehetővé teszi, hogy a lassabb részeken – ahol nincs komolyabb gázadás – hatékonyabb legyen a dupla diffúzor, azaz folyamatosan nagy legyen a leszorítóerő, ami tizedeket is jelenthet egy kör alatt.
Ezt a motorbeállítást azonban a Red Bull csak az időmérő legkritikusabb pontján, az utolsó etapban, ott is maximum 1-2 körön keresztül használja, mert az óriási terhelést jelent a motornak, és sérüléseket okozhat, írja James Allen.
A Red Bull az eddig megrendezett kilenc futamon nyolc alkalommal indulhatott az első pozícióból.