Hiába az ázsiai és az amerikai kontinensen való terjeszkedés, a Forma-1 nem fog hátat fordítani Európában – fogalmazott a sportág első számú embere, Chase Carey.
A jövő héten születés döntés arról, hogy már 2019-ben egy újabb amerikai versennyel bővülhet-e az F1-es versenynaptár: ha sikerül megállapodni, a királykategória mezőnye jövőre Miamiba is ellátogat majd.
A Liberty Media pedig nemcsak az Egyesült Államokban, hanem Ázsiában is folytatná a terjeszkedést, így jó eséllyel lesz verseny Vietnámban, sőt, Kínában akár két futamot is tarthatnak.
Emellett viszont felmerült, hogy Berlin, Párizs, vagy akár London is Forma-1-es versenyhelyszínné válhat.
„Szerintem már az első naptól kezdve elég világosak voltunk a céljainkkal, illetve azzal kapcsolatban, hogy szeretnénk nagyobbá tenni a sportágat az Egyesült Államokban, illetve Ázsiában is” – mondta Chase Carey.
„Nagyon büszkék vagyunk arra, hogy van versenyünk Texasban, de egyeztettünk egyéb városokkal, és azt hiszem, ami leggyakrabban szóba kerül, az New York, Miami és Las Vegas. Szóval ez abszolút egyezik azzal, amiről tárgyalunk és beszélünk.”
„De hogy világos legyek: ez nem a sportág európai jelenlétének rovására megy – hiszen Európa képezi a Forma-1 alapját és otthonát. És amíg én itt vagyok, ez a sportág mindig is az alapokra fog építkezni.”
Carey mindazonáltal úgy véli, népszerűbbé lehet tenni a Forma-1-et azzal, ha a többi kontinensen elkezdenek terjeszkedni.
„A Forma-1 Európában egy erős sportág, de hisszük, hogy vannak lehetőségek a fejlődésre az olyan helyeken, mint Kínában vagy az Egyesült Államokban – a világ két legnagyobb médiakörnyezetében.”
„Nemrég bejelentettünk néhány kezdeményezést Kínában, amikor Sanghajban voltunk, és megtettünk néhány lépést. És hasonlóan szeretnénk ezt megtenni az Egyesült Államokban is.”
„Nyilván vannak dolgok, amiken keresztül kell menni ilyenkor, foglalkozunk Amerika más városaival is, de úgy gondoljuk, hogy Miami csodálatos város lehet egy versenyrendezéshez.”
„Jelenleg is dolgozunk azon a folyamaton, hogy meghatározzuk, össze tudunk-e hozni valami olyasvalamit a várossal, ami mindkét fél számára működik.”
A Magyar Nagydíj szerződése egyébként 2026-ig szól, Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök vezérigazgatója pedig már márciusban azt mondta, éppen emiatt szerencsés helyzetben van hazánk.
„Szerintem mindenki ideges, akinek nincs hosszabb távú szerződése, és mindenki egy kicsit bizonytalan” – mondta a szakember.
„Ezért áldom az eszünket, hogy annak idején 2026-ig hosszabbítottunk, mert most nagyon rossz pozícióban lennénk: egyrészt kényszeríthetnének minket egy csomó felújításra, illetve bármire, amit feltételként szabhatnának meg a hosszabbításhoz, másrészt pedig azt látni, hogy körülbelül 40 helyszín akar belépni, Vietnám és Miami két utcai pályával jöhet be.”
„Ezek óriási konkurenciák, mert remek helyszínek, kiváló piacok, emellett pedig több jogdíjat ajánlanak fel, mint amennyit mi ma fizetünk. Szóval ilyen szempontból jó helyzetben vagyunk – nyilván nem kényelmes helyzetben, és nem is szabad elbíznunk magunkat.”
„Ha hosszú távon itt akarjuk tartani a Forma-1-et, akkor erre nagyon oda kell figyelnünk, és nagyon kell vigyáznunk rá.”