A Nemzetközi Automobil Szövetség ma délután hozza nyilvánosságra a Forma-1 jövőbeli szabályait, melyek elsősorban a költségek drasztikus csökkentését célozzák meg, hogy biztosítsák a királykategória hosszú távú jövőjét.
A Nemzetközi Automobil Szövetség ma délután hozza nyilvánosságra a Forma-1 jövőbeli szabályait, melyek elsősorban a költségek drasztikus csökkentését célozzák meg, hogy biztosítsák a királykategória hosszú távú jövőjét.
Azt követően, hogy az FIA elnöke, Max Mosley és a csapatok szövetsége (FOTA) között eredményes volt a szerdai monacói csúcstalálkozó, ahol a felek tökéletes összhangban kidolgozták a Forma-1 költségcsökkentéséről szóló tervezetet, a Motorsport Világtanács mai ülésén dönt érdemben.
Bár egyelőre semmi részletet nem hoztak nyilvánosságra, megbízható források szerint egyezség született a tesztek további, igen szigorú korlátozásáról, ami akár azt is jelentheti, hogy szezonban egyetlen tesztprogram sem kerülhet megrendezésre. Továbbá egyetértés volt abban is, hogy drasztikusan csökkenteni kell a szélcsatorna használatát, illetve az aerodinamikai fejlesztéseket.
Az autosport.com úgy tudja, hogy az FIA az utolsó pillanatban ejtette az egységes motorok bevezetésének tervét a 2010-es idénytől, miután a gyártók ígéretet tettek arra, hogy olcsóbb motorokat biztosítanak a független csapatoknak.
Ez pedig azt eredményezheti, hogy a motorok élettartamát tovább fogják emelni, és jöhetnek a négy-öt versenyhétvégés egységek, ugyanis az autógyártók csak így tudják vállalni, hogy évi 5 millió euró körüli áron adják motorjaikat a kicsiknek.
A Ferrari elnöke Luca di Montezemolo, aki egyben a FOTA vezetője, elégedett azokkal a javaslatokkal, melyeket a Motorsport Világtanács mai ülését követően hoznak nyilvánosságra.
“A Mosley elnöknek benyújtott javaslatok – szem előtt tartva a sport szellemiségét mind technikai, mind sportbéli megközelítésben – lehetővé teszik a költségek drasztikus csökkentését a következő években, hogy egy teljesen új Forma-1-et hozzunk létre 2012-ig” – mondta di Montezemolo még csütörtökön.