A Mercedes csapatánál nem látják okát annak, miért ne tarthatnák meg versenyképes formájukat a 2012-es szezon hátralévő részében – a gárda német versenyzője, Nico Rosberg pazarul teljesített az elmúlt versenyeken, minek köszönhetően továbbra is jó pozícióban van a bajnoki pontversenyt tekintve.
A Mercedes csapatánál nem látják okát annak, miért ne tarthatnák meg versenyképes formájukat a 2012-es szezon hátralévő részében – a gárda német versenyzője, Nico Rosberg pazarul teljesített az elmúlt versenyeken, minek köszönhetően továbbra is jó pozícióban van a bajnoki pontversenyt tekintve.
Bár nehezen indult a szezont a brackley-i gárda számára, a Kínai Nagydíj óta Nico Rosberg szerezte a legtöbb pontot a mezőnyben: az elmúlt négy futamon ő volt az egyetlen versenyző, aki egynél többször rajtolhatott az első rajtsorból, és 35 pontos hátrányát 17 pontosra csökkentette a bajnoki éllovas Fernando Alonsóval szemben.
A Mercedes Monacóban egy új váltót, valamint hátsó felfüggesztést is pályára vitt, ami a vezérkar elmondása szerint nagyban elősegítette versenyzőik remek teljesítményét.
„Attól nem leszünk gyorsabbak, ha jósolgatunk, szóval összpontosítanunk és dolgoznunk kell, de úgy tűnik, de alapvetően úgy tűnik, megfelelő irányba haladunk” – mondta Norbert Haug, a Mercedes-Benz motorsport-igazgatója az Autosportnak.
„Lesznek hullámvölgyek. De azt gondolom, a szezon egyharmadát követően alapvetően felfelé haladunk. Nem arról van szó, hogy most nekiállunk ünnepelni, egyszerűen csak a tavalyi évvel összehasonlítva.”
Akárcsak Nico Rosberg Kínában, Michael Schumacher Monacóban is megfutotta a legjobb időt az időmérő edzésen, csupán azért veszített öt pozíciót a rajtrácson, mert egy korábbi incidense miatt a versenybírók megbüntették.
Nico Rosberg alig lemaradva Mark Webbertől másodikként ért célba az utcai pályán, ráadásul a csapat bizakodva várja a folytatást, hiszen a W03-as versenygépnek a feltételezések szerint fekszik a kanadai, illetve valenciai pálya.
Haug elárulta, megtanulták a gumikezeléssel kapcsolatos leckéket, ez a terület ugyanis komoly problémát okozott a csapatnak az első versenyeken.
„Tudjuk, hogy nem csináltuk túl jól a dolgunkat az első két versenyen, sőt, valójában egyáltalán nem csináltuk jól. De ez van, ha tanulunk. Ha ma mennénk Ausztráliába vagy Malajziába, jobb munkát végeznénk, és elég balszerencsés is volt Nico, amikor Melbourne-ben elveszítette azokat a pontokat.”
„Most 17 pont a hátránya. Ez nem túl rossz. De nem jelenti azt, hogy olyan pozícióban vagyunk, hogy megnyerjük a bajnokságot. Viszont a konstruktőrök versenyében tavaly negyedikek voltunk, és ha valaki azt mondta volna nekünk, hogy idén hat verseny után 17 pont lesz a lemaradásunk, azt hiszem, elfogadtuk volna.”