Brit médiajelentések szerint a Forma-1 csapatai, valamint a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) azonnali szabálymódosításokkal próbálná meg izgalmasabbá tenni az időmérő edzéseket 2014-ben.
Brit médiajelentések szerint a Forma-1 csapatai, valamint a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) azonnali szabálymódosításokkal próbálná meg izgalmasabbá tenni az időmérő edzéseket 2014-ben.
A sportot irányító testület az AUTOSPORT című angol szaklap értesülései szerint február 21-én egyeztet majd a csapatok képviselőivel Bahreinben, a második előszezoni teszt helyszínén – a téma a Forma-1 időmérő-formátumának azonnali megváltoztatása lesz.
A meetinget azt követően hívják életre, hogy a Forma-1 Stratégiai Munkacsoportjának legutóbbi ülésén többen aggodalmukat fejezték ki amiatt, hogy a versenyzők 2014-ben az időmérő edzések utolsó szakaszában (Q3) gumispórolás végett még kevesebbet köröznek majd.
Annak érdekében, hogy az időmérők továbbra is látványosak legyenek a rajongók számára, a Stratégiai Munkacsoport arra kérte a csapatokat és az FIA képviselőit, hogy vitasson meg olyan javaslatokat, melyekkel elérhető volna, hogy a versenyzők a Q3-ban keményen nyomják a legjobb rajtpozíció elérése érdekében.
A Forma-1 jelenlegi szabályai miatt az időmérő edzésen legjobb tíz között végző versenyzőknek ugyanazokkal a gumikkal kell nekivágniuk a versenynek, melyekkel megfutották legjobb köridejeiket a Q3-ban. Emiatt már tavaly is többen úgy döntöttek, hogy a Q3-ban nem futnak mért kört, hogy ezáltal szabadon választhassanak a felhasználható keverékek közül.
Az AUTOSPORT értesülései szerint a február 21-i meetingen számos javaslatot megvitatnak majd, köztük egy olyat is, mely a Q3-ba jutó versenyzőket rákényszerítené arra, hogy olyan gumikkal vágjanak neki a versenynek, mellyel legjobb körüket megfutották a Q2-ben.
Olyan javaslat is napirendre kerül majd, mely szerint az időmérő utolsó szegmensében extra garnitúra gumit kapnának a pilóták, melyet aztán a kvalifikáció után vissza kellene szolgáltatni az FIA-nak.
A Forma-1 kizárólagos gumiszállítója, a Pirelli mindig is nyitott volt az időmérős abroncsok gyártására.
A február közepi meetingen szóba kerül majd az időmérő utolsó etapjának meghosszabbítása is, hogy ezáltal a versenyzők biztosan meg tudjanak tenni két mért kört.
Ahhoz, hogy bármiféle változás érvénybe lépjen, a csapatok egyhangú támogatására van szükség. Ha ez megvan, a módosítás az F1 Bizottsága és az FIA Motorsport Világtanácsa (WMSC) elé kerül, mely az évadnyitó Ausztrál Nagydíjon hagyhatja jóvá a szabályváltozásokat.