A német istálló múlt héten rántotta le a leplet 2023-as versenyautójáról, mely a tavalyi modell továbbfejlesztése – annak ellenére, hogy a 2022-es versenygéppel számos probléma adódott. A Mercedesnél hisznek abban, hogy sikerült megérteniük a gondok gyökereit, a tavalyi leckékből tanulva pedig reményeik szerint versenyképesek lehetnek már a szezon elejétől kezdve.
Ez az oka annak is, hogy a csapat nem változtatott a tavaly nagy feltűnést keltő, szűkre szabott oldalszekrények koncepcióján sem – habár Toto Wolff csapatfőnök a bemutató után elhintette, az minden bizonnyal változni fog majd az évad első versenyei után.
A Sky Sports F1-es szakértője, Ted Kravitz pedig nemrég arról számolt be, értesülései szerint a Mercedesnek van egy másik koncepciója is talonban arra az esetre, ha a mostani irányvonal nem válik be. Kravitz szerint ez a koncepció hasonló a Red Bull tervezési filozófiájához, a Mercedes pedig hozzá tud majd nyúlni a szezon során, ha igazán szükséges lesz.
„Adnak a nagy ötletüknek – ami tavaly bukás volt – még egy esélyt. De úgy hiszem, van egy ’B-tervük’ már gyártásban. Ha kell, át tudnak állni erre a B-tervre – ami a Red Bull- vagy Ferrari-stílusú megoldás – az évad közepén.”
Kravitz egyébként azt mondja, a Mercedes nem számíthat arra, hogy olyan nagy ugrást sikerül elérniük a teljesítmény tekintetében.
„A szabályok pár évig még ilyenek maradnak, szóval egy ponton összejön majd nekik. De momentán úgy vannak vele, ’nos, elég jól látjuk, mi sült el rosszul tavaly, tartjuk magunkat az elképzelésünkhöz, ami egyedülálló a bokszutcában, vagyis aerodinamikailag a szűk oldalszekrények jelentik az irányt’.”
„A leszorítóerő nagyját a padlólemez generálja, ami nem látható, de ők is azt mondják, ’egyhamar nem számíthatunk semmire’.”