Az 1921-ben épült belgiumi versenypálya legendásnak számít az F1-es naptárban, a versenyzők pedig szinte kivétel nélkül rajonganak érte. A Forma-1 1950-től kezdődően íródó történetében eddig 57 versenyt rendeztek itt, a 7 km hosszú aszfaltcsík pedig az elmúlt évek bizonytalansága ellenére megőrzi helyét a naptárban.
Szerdán ugyanis bejelentették, egy több évre szóló megállapodást kötöttek, melynek értelmében 2026-ban, 2027-ben, 2029-ben és 2031-ben is lesz itt verseny. A bejelentésből kiderül, a Belga Nagydíjat egyfajta rotációs rendszerben tartják majd meg — így a következő hat évben csak négy alkalommal tartanak itt futamot, 2028-ban és 2030-ban máshova látogat majd el az F1-es mezőny.
A Belga Nagydíj szerződése az idei versenyt követően járt volna le, ezt hosszabbították most meg a felek.
„A Belga Nagydíj része volt az első, 1950-es bajnokságunknak, így méltó módon indítjuk el 75. évünket azzal, hogy megosztjuk ennek a fontos hosszabbításnak a hírét” — mondta a Forma-1 elnök-vezérigazgatója, Stefano Domenicali. „A spái pálya jogosan számít a világ egyik legjobb versenypályájának, amit egyaránt elismernek a versenyzők és a rajongók, és számos hihetetlen pillanatnak adott otthont a Forma-1 hosszú szezonjai során.”
„Az elmúlt években jelentős fejlesztéseken esett át, hogy javítsák a létesítményt és az általános szurkolói élményt. Szeretnék tisztelegni a promóter és Vallónia kormányának elkötelezettsége és szenvedélyes támogatása előtt, amelyet a Forma-1 iránt mutatnak Belgiumban.”
Korábban az F1VILÁG.HU-n is beszámoltunk már arról, hogy a Forma-1-ben a következő években bevezetik a rotációs rendszert, így lesznek olyan helyszínek, melyek nem minden évben rendeznek majd futamot.
„A Forma-1-nek szüksége van a tradicionális versenyhelyszínekre, ugyanakkor viszont óriási az érdeklődés a versenyrendezés iránt más országok részéről. A megfelelő egyensúly megtalálása a lényeg” — mondta lapunknak Domenicali még tavaly.
„Az a munka, amit a Hungaroringen végeznek, igazolja, hogy a Forma-1 lépései segítenek emelni a mércét az olyan létesítmények esetében, melyek az évek során kissé egyhelyben ültek. Nagyon konstruktívan mondom ezt: ha nincs akarat a befektetésre, a munkára és a közös projektre még hosszú távon sem, akkor fennáll a veszélye annak, hogy elveszítik a Forma-1-et. Az év végéig fontos döntéseket kell meghoznunk.”