Az FIA nem fog enyhíteni a rádiótilalmon, jóllehet az elmúlt versenyeken felmerült, hogy a jelenlegi szabályozás túl szigorú, sőt veszélyeztetheti a versenyzők testi épségét is.
Az FIA nem fog enyhíteni a rádiótilalmon, jóllehet az elmúlt versenyeken felmerült, hogy a jelenlegi szabályozás túl szigorú, sőt veszélyeztetheti a versenyzők testi épségét is.
A Mercedes motorsport igazgatója, Toto Wolff és a Force India csapatfőnök helyettese, Bob Fernley azt javasolta a Nemzetközi Automobil Szövetségnek, hogy enyhítsen a rádiótilalomra vonatkozó szabályokon, azonban a McLaren csapatvezetője, Eric Boullier elmondta, az FIA nem tervez változtatásokat.
„Volt megbeszélés a csapatok és az FIA között, hogy egy picit lazítsunk a rádiótilalomra vonatkozó szabályokon, azonban az FIA nem szeretne változtatni azon” – mondta Boullier.
Nico Rosberg az Osztrák Nagydíj utolsó előtti körében egy fékproblémával találta szembe magát, azonban csapata nem tudta figyelmeztetni, ugyanis az FIA arra utasította őket, hogy nem adhatnak információt a német pilótának a fékek állapotáról, aminek az lett az eredménye, hogy összeütközött csapattársával, Lewis Hamiltonnal.
Sergio Perez szintén kiesett az utolsó előtti körben, fékhiba miatt, nem sokkal azután, hogy márkatársa, Nico Hülkenberg is feladni kényszerült a küzdelmet hasonló meghibásodás következtében.
Egyik esetben sem informálhatták a csapatok versenyzőiket a hibáról, ami biztonsági kérdéseket is felvet, hiszen könnyen komolyabb tragédia is történhetett volna a meghibásodott fékek miatt.
Az FIA azonban jelezte, minden marad a régiben.
(in association with Asel)