Hétfőn a Forma-1 hivatalosan bejelentette, hogy elvi megállapodás született a GM csoport és a sorozat között, amely lehetővé teszi az amerikai gyártó számára, hogy saját csapatot indítson. A projekt egy átalakított verziója a korábban benyújtott, ám elutasított Andretti/Cadillac-pályázatnak.
Mario Andretti visszatér, de nem operatív szerepben
A módosított tervek szerint az Andretti név nem szerepel az új csapat hivatalos elnevezésében, mivel a projektet most már a GM/Cadillac és a TWG Global cég irányítja, amely egyben az Andretti Global tulajdonosa. Az Andretti család mégis megőriz valamilyen szerepet, hiszen Mario Andretti a csapat igazgatótanácsának tagjaként tevékenykedik majd, azonban nem vesz részt a napi szintű működésben.
Az X nevű platformon a korábbi Forma-1-es világbajnok azt írta: „Nagyon szerencsésnek érzem magam, hogy ilyen sokáig itt lehettem, és azt csinálhatom, amit szeretek. Az a tény, hogy a Cadillac F1 Team számít rám… Segíteni fogok, ahol tudok, nem ügyvezető szerepben, hanem tanácsadóként, inspirációt és barátságot nyújtva, ahol csak lehet. Elmondhatatlanul hálás vagyok ezért.”
„Az első szerelmem a Forma-1 volt, és most – 70 évvel később – az F1 paddockja még mindig a boldogságom helyszíne. Teljesen el vagyok ragadtatva a Cadillactől, a Forma–1-től, Mark Waltertől és Dan Towrisstól. Hogy még ebben az életszakaszomban is részt vehetek ebben, meg kell csípnem magam, hogy elhiggyem, nem álmodom.”
Michael Andretti támogatja a projektet, de nem vesz részt benne
Fia, Michael Andretti — aki eredetileg elindította az Andretti Global projektet — már nem vesz részt az új csapat fejlesztésében, de teljes mértékben támogatja a GM terveit.
Az X nevű közösségi oldalon ő azt írta: „A Cadillac F1 Team egy erős csapatból áll, akik fáradhatatlanul dolgoztak azon, hogy egy amerikai gyári csapatot építsenek. Nagyon büszke vagyok a kemény munkájukra, és gratulálok mindenkinek ehhez a jelentős lépéshez. Szurkolni fogok nektek!”
A Cadillac F1 2026-os érkezése mérföldkő az amerikai gyártók számára a Forma-1-ben, és Mario Andretti jelenléte újabb érzelmi töltetet ad a projektnek. Az egykori világbajnoknak így lehetősége nyílik arra, hogy egy teljesen új korszak részese legyen a száguldó cirkusz világában.
A tervek szerint a General Motors/Cadillac 2028-tól már gyári motort is szállít az istállónak — az első két évben viszont az amerikaiak ügyfélcsapatként vesznek részt a sorozatban, a Ferrari vagy a Honda V6-os erőforrásait használva.