Rendkívül gyenge formát mutatott magából a Red Bull címvédő istállója a Szingapúri Nagydíj pénteki napján, amely során Sergio Perez és Max Verstappen átlagolt legjobb körei több mint 1 másodperccel gyengébbek a pénteki leggyorsabb köridőhöz képest. A páros közül Verstappennek voltak nagyobb problémái, a háromszoros világbajnok közel 1,3 másodperces hátránnyal a 15. pozícióban zárt, ami Helmut Marko szerint aggasztó.
„Semmi sem működik Max autóján. A lágy és a kemény keverékű abroncsokon sem volt tapadása és egyensúlya. Ez nagyon aggasztó, drasztikus változtatásokra lesz szükség. Meglátjuk, mit tehetünk” – fogalmazott az alakulat tanácsadója.
A Red Bull számára különösen azért aggasztó a helyzet, mert Bakuban úgy érezték, az átalakított padlólemezzel sikerült egy lépést a jó irányba megtenniük. „Én is ezt gondoltam, szóval ez csalódást keltő” – tette hozzá Marko.
A drámai helyzetet tovább fokozza, hogy az alakulat testvércsapata, a Visa RB eközben szárnyal Szingapúrban. Yuki Tsunoda a negyedik, Daniel Ricciardo pedig a hatodik helyen zárta a napot, ráadásul Tsunoda a versenyszimulációja során mindkét Red Bullnál gyorsabb volt.
„Nem tudom, ez hogyan lehetséges. Különösen Baku után nem, hiszen nem hoztak semmilyen fejlesztést. Yuki a kemény abroncsokon hihetetlenül gyors, de erre sajnos semmilyen magyarázatom nincs.”
Pierre Waché technikai igazgató azzal magyarázta a Red Bull nehézségeit, hogy az autó alapvető koncepciója miatt vannak hátrányban az utcai pályákon, de Marko ezt nem akarja elfogadni. Különösen azért nem, mert a csapat ma a Williams beugró pilótájával, Franco Colapintóval autózott megegyező tempót.
„Ezt nem fogadhatjuk el. Javítanunk kell az autónkon. A tempónk Colapintóéval egyezett meg” – mutatott rá egy fájó tényre Marko.