Az osztrák istálló színeiben szerdán Max Verstappen dolgozott Bahreinben, a holland pedig amellett, hogy a leggyorsabb kört produkálta, egymaga több mint 770 km-t tett meg az RB20-as versenyautóval. Verstappen a nyitónapot követően visszafogottan — bár elégedetten — nyilatkozott, főnökével, Helmut Markóval viszont madarat lehetett volna fogatni.
„Nagyon-nagyon-nagyon lenyűgöző” — mondta az osztrák szakember. „142 kört futottunk — nagyjából mindenféle probléma nélkül. Ez volt az első lényeges dolog. Az autó reagál, mi pedig fejlődünk. Szóval igen, jónak tűnik a helyzet.”
Arra a kérdésre, hogy Verstappen mit gondol az RB20-asról, Marko így felelt: „Bármilyen változtatást is végeztünk rajta, bármit kipróbáltunk, az autó reagált, és nagyjából finomhangolni kellett csak. Mindannyian sokat mosolyogtunk.”
Marko elismerte, természetesen nem volt veszélytelen az, hogy az idei szezonra ilyen radikális módosításokat hajtottak végre az autón.
„Ez mindig kockázatos. Ha megnézzük a Mercedest, nekik volt néhány problémájuk, a mi autónk a legelső körtől kezdve működött. Szóval nagyon büszkék vagyunk és örülünk. És a megbízhatóság is hihetetlen. Amit pedig láttunk a gumiteljesítmény terén, a Ferrarinak több gondja volt, mint nekünk. És a McLaren is egy kicsit idegesebbnek tűnt. Ami a Mercedest illeti, nem tudom, mit csináltak. Az biztos, hogy gyorsabbak annál, mint amit mutattak. De magabiztosak lehetünk.”
Markót újságírók arról is megkérdezték, nagyobb előrelépésre számítottak-e az ellenfelek részéről: „Szerintem ők nem számítottak arra, amit mi csináltunk. Hogy is mondjam? Az autónk úgy néznek ki, mint a mi tavalyi gépünk.”
A Red Bull tanácsadója szerint az ő mostani koncepciójukat nem lesz egyszerű másolni: „Eltart egy darabig, mire megcsinálnak egy ilyen koncepciót.”