Miközben a legjobb köridőt pénteken a Ferrari versenyzője, Charles Leclerc futotta meg Monte-Carlóban, addig a világbajnoki pontversenyt vezető Max Verstappen csak 4. lett, jó fél másodperces lemaradással. A holland nem is fűz nagy reményeket a folytatáshoz, az edzésnap végén arról beszélt, „nincs egyértelmű irány vagy megoldás a hétvégére”, problémáik ugyanis nem a beállításokkal kapcsolatosak.
Verstappen szerint a Red Bull RB20-as versenyautója úgy pattog Monte-Carlóban, „mint egy kenguru”, és gyakorlatilag fejfájással szállt ki az edzések után, dr. Helmut Marko szerint azonban nem kell még temetni a Red Bullt, hiszen a sebesség alapvetően megvan.
„Egyáltalán nem veszítünk olyan sok időt, és nem is ugyanazt a motormódot használtuk, mint mások” — magyarázta Marko a Motorsport-Magazinnak. „Az autó túlságosan pattog, ez igaz, de nagyon jó köridőket futottunk a hosszú etapokon, és az autó is kevésbé pattogott sok üzemanyaggal. Ennek persze semmi haszna, ha nem az elejéről rajtolsz.”
„Maxnak önbizalomra van szüksége. És ha az autó úgy pattog, mint egy kenguru, nem tudod, hova fog ugrani. Már neki is ment a falnak, szóval van tennivalónk, hogy csökkentsük ezt a pattogást, de a sebessége határozottan megvan.”
Marko azt elismerte, az eddig látottak alapján Leclerc a legesélyesebb a mai időmérőn, ám szerinte ők is odatehetik magukat szombat délután.
„Remek fejlődést mutattunk a két szabadedzés között. Fernando Alonso, Lewis Hamilton és Leclerc is feltekerték a motort, a második edzésen közelebb voltunk Leclerc-hez, habár még mindig ő a favorit a pole-re.”