Évek óta nem tapasztalt helyzet állt elő a Red Bull Forma-1-es istállójánál, ahol Max Verstappen és Sergio Perez hétről hétre szinte teljesen egy szintet képviselve állnak rajthoz a versenyeken. Perez monacói győzelmének köszönhetően a két pilóta között mindössze 15 pontra zsugorodott a különbség, ám az istálló tanácsadója ennek ellenére sem számol azzal, hogy Perez harcba szállhatna a vb-címért Verstappen ellen.
„Egy dolgot elfelejtenek: Verstappen idén már két futamon nullázott. Mindkét alkalommal a második helyről. Ha meg tudta volna szerezni azt a [kétszer] 18 pontot, akkor még nagyobb lenne az előnye Perezhez képest. Ez nem változtat azon a tényen, hogy Checo nagyszerű szezont fut, de ha a nyers tempót nézzük, általában Max a gyorsabb” – magyarázta Helmut Marko.
Perez múlt hétvégén írt alá kétéves szerződéshosszabbítást a Red Bull csapatával, aminek köszönhetően 2024 végéig biztosított a helye. Marko elárulta, Perez azzal győzte meg őket, hogy a tavalyi szezonhoz képest közeledett Verstappen teljesítményéhez.
„Az új szerződés felajánlása abból is fakadt, hogy az új autókkal Perez közelebb került Verstappenhez. Időnként csak egy-két tizedmásodperc a különbség közöttük. Csapatként egyértelmű, hogy a gyártói világbajnoki cím megszerzése is célunk. Pénzügyi szempontból fontos, hogy a lehető legerősebb párossal rendelkezzünk, hiszen a világbajnoki címet megszerezve a legtöbb alkalmazottunk bónuszt kap.”
A gyártói vb-cím azonban nem egyenlő az egyéni sikerrel. Bár a csapat néhány hete kihangsúlyozta, hogy Perez és Verstappen nyíltan harcolhat egymással, a száraz tények nem feltétlen ebbe az irányba mutatnak. Perezben emiatt némi neheztelés is fellobbant a Spanyol Nagydíjon, ahol a csapat a vezető helye feladására kérte a mexikóit.
„Spanyolországban azért változtattunk Max stratégiáján, mert nem működött a DRS-e. Ezzel egy teljesen új helyzet állt elő Perezhez képest, aki kétkiállásos stratégián volt. Verstappen gyorsan felzárkózott rá, és Checónak nem volt esélye ellene. Szóltuk neki, hogy gyorsan álljon félre az útból, hiszen más stratégián van. Minden arról szólt, hogy a lehető leggyorsabban teljesítse. Nem úgy nézett ki, mint [Lewis] Hamilton és [Valtteri] Bottas esetében, akik még egy fél vagy egy egész körön át feltartották egymást. Nem hiszem, hogy ez csapatutasításnak minősül” – érvelt a Red Bull tanácsadója.