Miközben az ellenfelek — köztük a mostanság remeklő McLaren — egyre modernebb technológiákat — köztük szélcsatornákat — használnak, a Red Bull a mai napig azt a létesítményt használja, melyet még a II. világháború után építettek katonai repülőgépek fejlesztéséhez.
Az osztrák csapat persze szeretne előrelépni ezen a téren, az építési munkálatok már elkezdődtek, ám a létesítmény leghamarabb 2026-ban állhat majd szolgálatba — mindez pedig azt jelenti, hogy a 2027-es versenyautó komplett fejlesztését végezhetik itt.
„Egy modern szélcsatorna segíteni fog bennünket” – mondta dr. Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója a Motorsport-Total.com című internetes lapnak. „A mi szélcsatornánk közvetlenül a II. világháború után épült. Ennek természetesen megvannak a hátrányai. Nagyon sok időbe telik, amíg a hőmérsékletet növelni tudjuk benne.”
„Egyszerűen elavult. Messze vagyunk attól, hogy naprakészek legyünk a legújabb technikákkal, ezért remélem, hogy az új szélcsatornánkat 2026-ban már használni tudjuk.”
A Red Bull jó formában kezdte a 2024-es bajnoki évadot, az idény során azonban egyre inkább lemaradt ellenfeleitől, mostanra pedig a konstruktőri versenyben is elveszítette a vezetést. A csapat főleg az RB20-as versenygép egyensúlyával küszködik, a soron következő Amerikai Nagydíjra azonban olyan fejlesztésekkel érkezik majd, melyek reményeik szerint megoldják a problémákat.
„Nagyon keményen dolgoztunk a fejlődésen” – mondta Marko. „De szerintem a valódi teljesítménykülönbség csak Austinban fog megmutatkozni. Ott lesz valami más lesz majd.”
„De egyetértek [Christian] Hornerrel – Monza több volt, mint egy figyelmeztetés. Ez volt a legrosszabb versenyünk… nem is emlékszem, mikor volt utoljára ilyen rossz. A stratégiát, a bokszkiállásokat, a sebességet tekintve nagyon elmaradtunk.”
„Most legalább elkerülhetjük, hogy apró változtatások tönkretegyék a teljesítményt, vagy hogy 6-7 fokos hőmérsékletkülönbségek befolyásolják azt. Maxnak csak egy olyan autóra van szüksége, amely jól tapad elöl.”