Felipe Massa parádésan szerepelt az időmérő edzésen Törökországban. A Ferrari brazil versenyzője magabiztosan vezetett, és könnyedén megnyerte az időmérőt Isztambulban. A második, illetve a harmadik helyen a McLaren duója végzett, míg a negyedik Raikkönen lett.
Felipe Massa parádésan szerepelt az időmérő edzésen Törökországban. A Ferrari brazil versenyzője magabiztosan vezetett, és könnyedén megnyerte az időmérőt Isztambulban. A második, illetve a harmadik helyen a McLaren duója végzett, míg a negyedik Raikkönen lett.
Első etap
Ahogy az lenni szokott, a Force India versenyzői kezdték meg a körözést. Elsőként Giancarlo Fisichella futotta meg mért körét, akitől azonnal átvette a vezetést a Toyota németje, Timo Glock.
Hét perccel az edzés kezdete után a nagyok is megérkeztek a pályára. A Ferrari világbajnoka, Kimi Raikkönen teljesítette elsőként gyorskörét, és 1:26.766-os idejével azonnal átvette a vezetést. A finn pilóta azonban nem örülhetett sokáig, mert először Kovalainen, aztán pedig Lewis Hamilton állt az élre.
A McLaren brit versenyzője 1:26.192-es idejével csúnyán elverte ellenfeleit. Időközben Felipe Massa is megfutotta gyorskörét, de a brazil csak a negyedik helyre tudta behozni Ferrariját. Érdemes viszont megjegyezni, hogy míg a McLaren lágyabb, addig a Ferrari versenyzői keményebb keverékeken teljesítették legjobb idejüket az etap elején.
A Ferrari és a McLaren duója mögé a Red Bull párosa sorakozott fel, akiket a kétszeres világbajnoka, Fernando Alonso követett a hetedik helyen. A BMW versenyzői csak öt perccel az edzés vége előtt szállták meg a pályát. Kubica a tizedik, míg csapattársa, Nick Heidfeld Alonso elé, a hetedik helyre jött be. A BMW lengyel pilótája második gyorskörén javított, és felugrott az ötödik helyre.
Az utolsó pillanatokra is maradt némi izgalom. A Renault brazilja, Nelsinho Piquet, és a 257. rajtjára készülő Rubens Barrichello is a kiesők táborát gyarapították.
A McLaren és a BMW versenyzői kivételével, mindenki kihajtott a pályára az utolsó pillanatokban, hogy még megfussák utolsó gyorsköreiket. Felipe Massa fantasztikus kört rakott össze, az utolsó két szektorban ő volt a leggyorsabb, és 1:25.994-es idejével átvette a vezetést.
A Toyota versenyzői a lágyabb gumikon parádéztak, a negyedik, illetve az ötödik helyre ugrottak fel, ezzel hátrébb szorítva a Red Bull és a BMW versenyzőit, míg a Honda duója is bejutott a második etapba. Az első etap legnagyobb vesztese kétségkívül Nelsinho Piquet volt a Renault-val, aki csak a 17. helyen landolt, így már az elején kiesett.
Az első etap végén a következő versenyzők búcsúztak: Kazuki Nakajima (Williams), Nelsinho Piquet (Renault), Sebastien Bourdais (Toro Rosso), Giancarlo Fisichella (Force India), és Adrian Sutil (Force India).
Második etap
Az első öt perc eseménytelen volt, mindenki a boxban várakozott. Elsőként a Red Bull ausztrál versenyzője, David Coulthard teljesítette mért körét, akit a Renault kétszeres világbajnoka, Fernanso Alonso követett, aki átvette a vezetést a skót pilótától.
A nagyok közül elsőként Raikkönen teljesítette gyorskörét. A Ferrari finn versenyzője a lágyabb keverékű abroncsokon 1:26.050-es időt ment, mellyel azonnal az élre ugrott. A világbajnoki címvédőt csapattársa, Felipe Massa követte, aki másfél tizeddel bizonyult lassabbnak Raikkönennél.
A McLaren brit versenyzője, Lewis Hamilton az ideiglenes harmadik helyre hozta be autóját, majd’ fél másodperccel lemaradva Raikkönentől. A BMW-s Kubica közben felugrott a negyedik helyre Fernando Aonso elé. Ez volt tehát a sorrend az utolsó nagy hajrá előtt.
A Ferrari kivételével mindenki kihajtott a pályára az edzés végén. Heikki Kovalainen ugyan parádés időt ment az első szektorban, a kör végére elfogyott az előnye, így be kellett érnie az ideiglenes harmadik hellyel. A BMW lengyel versenyzője, Robert Kubica az utolsó pillanatban kimagasló időt futott, mellyel felugrott Raikkönen mögé a második helyre.
A Red Bull duója is javított, az ötödik, illetve a hetedik lett, közéjül a McLaren britje, Lewis Hamilton ékelődött be. Alonso, Heidfeld, és Trulli is bekerült az utolsó körbe.
A második etap végén a következő versenyzők búcsúztak: Nico Rosberg (Williams), Rubens Barrichello (Honda), Jenson Button (Honda), Sebastian Vettel (Toro Rosso), Timo Glock (Toyota).
Harmadik etap
Ahogy azt már megszokhattuk, az utolsó tíz perc első fele az üzemanyag fogyasztásról szólt. Elsőként Heidfeld hajtott ki a pályára lágyabb keverékű gumikkal. A BMW német versenyzője nagy meglepetésre azonnal visszatért a boxba új gumikért.
Az első mért kört Jarno Trulli teljesítette a Toyotával keményebb keverékű gumikon. Az olasz pilóta az utolsó sikánban hibázott, így elég gyenge időt futott. Hamilton 1:29.093-as idővel azonnal átvette a vezetést, akit Kovalainen követett a második helyen.
A Ferrari brazilja, Felipe Massa azonban a lágyabb keverékeken parádés kört ment, és 1:27. 896-os idejével majd’ egy teljes másodpercet adott a többieknek. Raikkönen is lágyabb gumikon futott, ám a finn fél másodpercet kapott csapattársától, így be kellett érnie az ideiglenes második hellyel.
A döntés viszont ismét az utolsó percre maradt. A McLaren felemás stratégián volt. Míg Hamilton a keményebb, Kovalainen a lágyabb gumikon próbálkozott. A brit versenyző fantasztikusan ment, különösen az utolsó szektorban, így mindössze 27 ezreddel maradt csak el Massától. Kovalainen ideiglenesen ugyan átvette a vezetést, ám nem örülhetett sokáig, mert jött Massa, aki 1:27.617-es idejével megszerezte a pole pozíciót.
Raikkönen már nem tudott javítani, így a negyedik helyen végzett a BMW-s Robert Kubica előtt, akit Webber, Alonso, Trulli, Heidfeld, és Coulthard követett, ezzel zárva az első tíz sorát.
Török Nagydíj, időmérő:
1. Massa Ferrari 1:25.994 1:26.192 1:27.617 16 2. Kovalainen McLaren 1:26.736 1:26.290 1:27.808 16 3. Hamilton McLaren 1:26.192 1:26.477 1:27.923 15 4. Raikkonen Ferrari 1:26.457 1:26.050 1:27.936 17 5. Kubica BMW Sauber 1:26.761 1:26.129 1:28.390 17 6. Webber Red Bull 1:26.773 1:26.466 1:28.417 17 7. Alonso Renault 1:26.836 1:26.522 1:28.422 18 8. Trulli Toyota 1:26.695 1:26.822 1:28.836 20 9. Heidfeld BMW Sauber 1:27.107 1:26.607 1:28.882 20 10. Coulthard Red Bull 1:26.939 1:26.520 1:29.959 16 11. Rosberg Williams 1:27.367 1:27.012 13 12. Barrichello Honda 1:27.355 1:27.219 13 13. Button Honda 1:27.428 1:27.298 14 14. Vettel Toro Rosso 1:27.442 1:27.412 15 15. Glock Toyota 1:26.614 1:27.806 15 16. Nakajima Williams 1:27.547 9 17. Piquet Renault 1:27.568 7 18. Bourdais Toro Rosso 1:27.621 8 19. Fisichella Force India 1:27.807 10 20. Sutil Force India 1:28.325 9