A Ferrari brazil versenyzője, Felipe Massa örül annak, hogy csapata egy időre mellőzi boxutcai jelzőrendszere használatát, és visszatért a tradicionális nyalókához, miután kis híján tragédia történt Szingapúrban.
A Ferrari brazil versenyzője, Felipe Massa örül annak, hogy csapata egy időre mellőzi boxutcai jelzőrendszere használatát, és visszatért a tradicionális nyalókához, miután kis híján tragédia történt Szingapúrban.
A brazil pilóta magabiztosan állt az élen, és tartotta irányítása alatt a Szingapúri Nagydíjat, mikor a biztonsági autós periódusban elsőként hajtott ki a boxba.
Ahogy az a fedélzeti kamerás felvételeken is látszott, Massa zöld jelzést kapott, ám mikor kilőtt szerelői közül, még autójához volt csatlakoztatva az üzemanyagtöltő csöve, amit magával rántott – mellyel el is búcsúzhatott a futamgyőzelemtől.
A Ferrari később megerősítette, hogy emberi mulasztás történt, és kivizsgálja az esetet. Sokan már akkor úgy gondolták, hogy az olaszok jobban tennék, ha visszatérnének a nyalókához, ugyanis – mint a mellékelt ábra is mutatja – többet árt, mint használ az új rendszer.
Bár a Ferrari vezetése elégedett magával a jelzőrendszerrel, a csapatvezető, Stefano Domenicali a hét elején megerősítette, csapata visszatér a gyökerekhez, hogy ezzel is csökkentse a feszültséget a boxkiállások alkalmával az utolsó versenyeken.
Massa örömmel fogadta az olaszok döntését, mert véleménye szerint sem az a legfontosabb, hogy minél gyorsabban végezzenek egy kiállással, sokkal inkább arra kell törekedniük, hogy probléma nélkül befejezzék a versenyeket, mert csak így lesz esélyük megszerezni a bajnoki címet.
“Úgy gondlom, hogy jó döntés született” – mondta a brazil pilóta. “Problémánk volt a legutóbbi versenyen, és őszintén szólva, a legnagyobb különbség az a nyalóka esetében, hogy ha probléma van, vagy hibázik valaki, akkor a nyalókás ember visszaejti a nyalókát, és egy hatalmasat csap a fejedre, ami azonnal fékezésre késztet.”
“Ez az egyetlen különbség. Azonban ami a teljesítményt illeti, a jelzőrendszer gyorsabb. Mindig a lehető leggyorsabb megoldást próbáljuk választani minden egyes területen, azonban sajnálatos módon, ha probléma van, az nem segít. Ez az oka annak, hogy visszatérünk a nyalókához.”
Érdekes megjegyezni, hogy miközben a Ferrari visszatér a nyalókához, a Honda beveti saját elektronikus boxutcai jelzőrendszerét a hétvégén Japánban.