A Ferrari brazil versenyzője, Felipe Massa elmondta, nem okozott különösebb nehézséget számára az új szabályokra való átállás, és néhány kör után máris kényelmesen érezte magát csapata új versenyautójában.
A Ferrari brazil versenyzője, Felipe Massa elmondta, nem okozott különösebb nehézséget számára az új szabályokra való átállás, és néhány kör után máris kényelmesen érezte magát csapata új versenyautójában.
A költségek drasztikus csökkentése és az előzések számának növelése érdekében számos új szabály került bevezetésre az idei évben, melynek következtében teljesen megváltozott az autók karakterisztikája.
Bár első ránézésre furcsának tűntek az új autók, azokhoz hamar hozzászoktunk, ahogy a versenyzők sem panaszkodtak a megváltozott karakterisztika miatt, ugyanis azt gondolták, jóval nagyobb lesz a váltás.
“Az elején más volt, mint amire számítottunk, de néhány kör alatt hozzászoktunk és már most kényelmesen érzem magam az autóban, tehát azt mondhatom, gyorsan megszoktam az új szabályokat. Nem gondolom, hogy olyan nagy különbség lenne az idei és a tavalyi autók között” – mondta Massa az autosport.com-nak.
A slick gumik visszatérése komoly feladata elé állította a mérnököket, azonban Massa elmondta, hogy eddig nem voltak problémái a gumik felmelegítésével, és a keverékek jól muzsikáltak a legutóbbi bahreini teszten.
“Rengeteg gumit kipróbáltunk, három keverékünk volt Bahreinban” – magyarázta a brazil versenyző. “Ebből kettő kiválóan teljesített, a legtartósabbat viszont nem volt könnyű felmelegíteni. Viszont ismernünk kell a soron következő ring karakterisztikáját illetve aszfaltminőségét, és akkor nem lesz problémánk.”
Mivel az idei évben nem lesz lehetőség a tesztelésre szezon közben, a pilótáknak minden eddiginél keményebben kell dolgozniuk azon, hogy fittek maradjanak, és a lehető leghatékonyabban dolgozzanak a csapat tagjaival.
“Természetesen sokkal jobban kell figyelned a fizikai állapotodra, hogy mindig jó formában legyél, mikor be kell ülnöd az autóba” – mondta Massa. “Most, mikor tesztelsz, általában kivétel nélkül több mint 100 kört teljesítesz, így fittnek kell lenned.”
“Talán még egy kicsit közelebb is kell lenned a csapathoz, mert bár nem tesztelsz majd a szezon közben, a fejlesztéseket együtt végzitek, hogy azok megfelelőek legyenek számodra.”
Massa azt is elmondta, hogy bár nem aggódik az idei évben bevezetésre kerülő kinetikus energiatároló rendszer biztonsága miatt, a versenyzőknek mégis nagyon óvatosnak kell lenniük, mikor egy esetleges baleset vagy meghibásodás után elhagyják az autót.
“Általában a versenyzők vannak a legbiztonságosabb helyen. De ha mégis probléma lép fel – ami a mi esetünkben még nem fordult elő, és remélem nem is fog –, akkor úgy kell kiugranod az autóból, hogy ne érj a talajhoz és az autóhoz egy időben” – magyarázta Massa, aki továbbra sem tudja, hogy beveti-e csapata a KERS rendszert a szezonnyitón Melbourne-ben.