Felipe Massa már a bemutató napján kipróbálta a Ferrari idei versenygépét az olaszországi Mugellóban. A brazil pilóta elégedetten nyilatkozott az első tesztnap után, ugyanis meglátása szerint minden a legnagyobb rendben van az F60-as kódszámot viselő modellel.
Felipe Massa már a bemutató napján kipróbálta a Ferrari idei versenygépét az olaszországi Mugellóban. A brazil pilóta elégedetten nyilatkozott az első tesztnap után, ugyanis meglátása szerint minden a legnagyobb rendben van az F60-as kódszámot viselő modellel.
A tavalyi évhez hasonlóan, idén is a Ferrari leplezte le elsőként vadonatúj versenygépét, ami az olaszok 60 éves f1-es jubileumának tiszteletére az F60 fedőnevet kapta.
Az idei modell – az új aerodinamikai szabályok miatt – már első ránézésre is különbözik elődjétől, és a karosszéria alatt is olyan újdonságok lapulnak, mint az eddig még csak a próbapadon tesztelt kinetikus energiatároló rendszer (KERS).
Felipe Massát érte az a hatalmas megtiszteltetés, hogy első alkalommal próbálhatta ki az új versenygépet, mellyel közel 100 kilométert teljesített. Bár voltak kisebb problémák, ahogy az egy új autó bejáratásánál lenni szokott, a rendszerellenőrzés sikeres volt, így a brazil elégedetten nyilatkozott.
“Ez egy teljesen más autó, mint amihez a tavalyi évben hozzászoktunk. Rengeteg szabály változott, és mindegyik igen szembetűnő” – mondta Massa. “Ahogy azt mindenki tudja, a KERS még új, és az aerodinamika is teljesen más. Éppen ezért másképpen kell kezelni, és vezetni az új autót.”
“Ami az első tesztnapot illeti, nem számítottunk arra, hogy 100 kilométert teljesítünk, és azonnal jó időket megyünk, mert ilyen mértékű változások életbe lépésekor a bejáratás nagyon, de nagyon nehéz. A mai napon megoldottunk néhány kisebb hibát, és nem szabad elfelejtenünk, hogy az volt az első napunk az új autóval. Azonban nagyon boldog vagyok, hogy itt lehettem, és közel 100 kilométert teljesítettem.”
A Ferrari vezetése már többször jelezte, hogy igencsak le van maradva az idei évben bevezetésre kerülő KERS fejlesztésével, amit az is bizonyít, hogy riválisaikkal ellentétben, az olaszok még nem vitték pályára az új eszközt.
A világbajnok alakulat azonban most megtörte a jeget, és új autójában kipróbálta a Magneti Marellivel közösen fejlesztett hibrid rendszert.
“A KERS használata miatt aggódtunk a legjobban, így azt csak óvatosan próbálgattuk, de folyamatosan növeltük az erőt és a teljesítményt” – magyarázta Massa.
“A következő teszteken természetesen más változtatásokat is megnézünk, azonban most csak le akartuk ellenőrizni a rendszert, hogy jól működik-e az autó. A belső hőmérséklet rendben volt, és a sebességváltó teljesítményével, illetve a felfüggesztéssel sem volt gond. Azonban abszolút pozitívak a benyomásaink a KERS-szel kapcsolatban.”
Ami pedig az új autók oly sokat kritizált kinézetét illeti, a Ferrari brazilja csak ennyit mondott: “Inkább legyen egy csúnya de gyors autóm, mint egy gyönyörű szép lassú járgányom.”