Hároméves lemaradásban van még mindig a riválisokhoz képest a Honda, ezért nem tud felzárkózni a többi motorgyártó szintjére – mondta Eric Boullier, a McLaren versenyigazgatója.
Hároméves lemaradásban van még mindig a riválisokhoz képest a Honda, ezért nem tud felzárkózni a többi motorgyártó szintjére – mondta Eric Boullier, a McLaren versenyigazgatója.
A wokingi gárda sokat küszködött az első előszezoni teszten, új versenyautója ugyanis a Honda-motor megbízhatatlansága miatt nem sok időt tudott a versenypályán tölteni.
A japán gyártó az olajtartállyal kapcsolatos problémát állítólag már orvosolta, ám azt még vizsgálja, hogy a második tesztnapon miért mondott csődöt a jelentősen áttervezett V6-os erőforrás.
Eric Boullier, a McLaren versenyigazgatója továbbra is védi a Hondát – mondván, a japán gyártó nagyon nehéz helyzetben van. A kérdés, van-e reális esély arra, hogy a japán gyártó felküzdi magát a riválisok szintjére?
Arra a kérdésre, hogy a Honda miért küszködik még mindig a többi gyártóhoz képest, Boullier így felelt: „Mert időben még mindig 3 évvel le vannak maradva a többiektől: a Mercedes, a Renault és a Ferrari 2010-ben kezdte, és mindhárom gyártó már egy létező szervezeten belül, hiszen már korábban is gyártottak F1-es motorokat.”
„2013-ban a Honda úgy döntött, visszatér a Forma-1-be, és a nulláról kezd mindent: üres épületekkel! Meg kellett venniük mindent – és meg kellett találniuk a megfelelő szakembereket.”
„Őszintén szólva vannak olyan gyártók, melyeknek 7 évük volt, mégis küszködnek. És a Honda 4 évvel a többiek a többiek után kezdte. Ezek az erőforrások rendkívül bonyolultak, egy jól vezérelt folyamatra van szükség, lépésről lépésre kell haladni. Sajnos nincs rövidebb út.”
„Az erőforrás sokkal jobban meghatározza az általános teljesítményt, mint bármikor korábban. Ha régebben volt egy 30, 40 vagy 50 lóerővel gyengébb motorod, egy jó kasztnival kompenzálni tudtad. De a jelenlegi erőforrások esetében nemcsak a nyers erőről beszélünk: ott van az energia-felhasználás milyensége, az energia-visszanyerés, a stratégia. Olyasvalami, amit kezdetben nem tudtunk, és csak tavaly fedezhettük fel.”
„És ez a terület, melyen a Mercedes még mindig előnyt élvez – hiszen jóval a többiek előtt jött rá dolgokra. És ezért van az, hogy nagyobb a különbség a teljesítmények között, mint korábban volt.”
Boullier 2016-ban is többször nyilatkozott úgy, a McLaren autója alapvetően versenyképes, csak a Honda-motorok miatt nem tudják kihozni belőle a teljes potenciált. A francia szakember idén már óvatosabban nyilatkozik.
„Tavaly kaptam a fejemre azért, mert ki mertem mondani, hogy a miénk a 4. legjobb kasztni a mezőnyben – az egyik versenyen ugyanis jók voltunk, de aztán a következőn messze le voltunk maradva. Szóval elkezdtek kételkedni abban, amit mondtam.”
„Úgyhogy most nem fogok efféle dolgokat kinyilatkoztatni. Amit elmondhatok, hogy elégedett vagyok azzal a munkával, amit elvégeztünk. Elégedett vagyok a csapatunkkal.”