Ez persze sokáig nem volt nyilvánvaló, ezért fordulhatott elő az, hogy a Mercedes még a 2023-as idényre is megtartotta a megoldást – a Monte-Carlóban bevezetett fejlesztési csomag keretében viszont változtatott versenyautójának ezen területén. Mostanra pedig egyértelművé vált, a legtöbb istálló a Red Bull által kitaposott utat követi az oldalszekrények kialakítását tekintve, a McLaren-főnök Andrea Stella szerint pedig nem véletlenül, hiszen ezzel a megoldással lehet a legjobban a padlólemez és a diffúzor környékére áramoltatni a légáramlatokat.
„Nem fognám egyszerűen a leáramlásra, inkább azt mondanám, hogy a széles oldalszekrények jelentik valójában az elsődleges koncepciót, mely látszólag nagyon jól tud interakcióba lépni a padlólemezzel” – magyarázta a szakember újságíróknak nyilatkozva.
„Az oldalszekrények egyszerűen fogalmazva egy kicsit olyanok, mint a miniszoknyák, szóval a széles oldaldobozok segítik a levegő padlólemezhez történő elszívását. E nélkül a koncepció nélkül nem lehet, ha maximalizálni akarjuk a padlólemez szívását, illetve az autó terhelését.”
„Teljesen egyértelmű, hogy mindenki ebbe az irányba konvergálódik, és mi is ebbe az irányba mozgunk a fejlesztésekkel – remélhetőleg hamarosan látjuk is ennek eredményeit.”
Stella rámutatott, manapság olyannyira fontos az aerodinamika a Forma-1-ben, hogy szinte mindent ennek rendelnek alá.
„Manapság az olyan mechanikai összetevők, mint a felfüggesztés kialakítása, alapvetően aerodinamikai lehetőségeket biztosítanak. Nagyon nehéz teljesítményelőnyre szert tenni úgy, hogy van egy, a gumikkal jobban bánó felfüggesztésed. Az aerodinamika sokkal fontosabb, mint ezek a mechanikai összetevők. Amikor tehát a dőlési érzékenységről beszélek, az nem az autó mögöttes kialakítása miatt van. Sokkal inkább az első szárny alapvető tervezéséről, az első kerekekhez való viszonyulásáról, a padlólemez kialakításáról van szó – tehát aerodinamikai szempontból általában ez a bűnös, nem pedig a felfüggesztés elrendezése.”