A McLaren-Mercedes alakulatánál abban bíznak, a diffúzorra vonatkozó szabályok visszaállítása révén ismét képesek lesznek megszorongatni a bajnoki tabellát toronymagasan vezető Red Bull Racinget.
A McLaren-Mercedes alakulatánál abban bíznak, a diffúzorra vonatkozó szabályok visszaállítása révén ismét képesek lesznek megszorongatni a bajnoki tabellát toronymagasan vezető Red Bull Racinget.
A csapat ügyvezetője, Jonathan Neale szerint a wokingi gárda Silverstone-ban alaposan megszenvedte, hogy a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) változtatott a diffúzor-szabályokon, és megtiltotta a gázadás nélküli fújt diffúzorok használatát.
Hosszas huzavona után a szövetség a csapatokkal közösen végül úgy döntött, a hétvégi Német Nagydíj ismét a Valenciában alkalmazott regulák lesznek érvényben, így a McLaren reméli, hogy a Nürburgringen ismét a győzelemért harcolhatnak majd.
„Ha visszatekintünk Silverstone-ra, akkor láthatjuk, hogy a motorvezérlésre vonatkozó szabályok többet ártottak nekünk, mint a Ferrarinak és a Red Bullnak – ez pedig tény, nem szimpla vélemény” – mondta a Jonathan Neale egy telefonos sajtókonferencián szerdán.
„Körülbelül 7 tizedet veszítettünk velük szemben, emiatt találtuk magunkat ennyire hátul. Egészen addig mi voltunk az egyetlenek, akik harcolni tudtak a Red Bull ellen, miután mindkét versenyzőnk futamot tudott nyerni.”
„Nem akarjuk vitatni a Ferrari által tett előrelépéseket, illetve a Red Bull fejlődését, de a mi feladatunk az, hogy megverjük mindkét csapatot, és erre törekszünk.”
Lewis Hamilton hátránya jelenleg 95 pontos a világbajnoki tabellán a listavezető Sebastian Vettellel szemben, míg McLaren 110 pontos lemaradásban van a Red Bull Racing ellenében. Jonathan Neale úgy véli, a szezon második felében agresszíven kell versenyezniük, olykor kockázatokat vállalva.
„A Forma-1 nem olyasvalami, ahol biztonsággal játszhatsz, a kockázatvállalásról és a megfelelő egyensúly megtalálásáról szól. Nyilvánvaló, hogy amikor ennyire hátul vagy, mint amilyen helyzetben a Ferrari és mi vagyunk, akkor nagyon keményen kell dolgoznunk. Az autó fejlesztése szempontjából ez azt jelenti, hogy mindent meg kell tennünk azért, hogy lecsökkentsük a különbséget. Az egész a kockázatvállalásról szól.”
„A McLaren azért van, hogy versenyeket nyerjen, és amíg matematikailag van esélyünk a bajnoki címre, addig van lehetőségünk a végső diadalra. Még ha nincs is, akkor sem fogjuk azt mondani, hogy nem próbálunk meg versenyeket nyerni. Nem fogjuk megkönnyíteni a Red Bull dolgát.”