Nem megoldható az idény közbeni tesztek újbóli bevezetése – ezt állítja a McLaren Mercedes Forma-1-es csapatának ügyvezetője, Jonathan Neale, aki szerint ezzel a lépéssel óriási terhet akasztanának az alakulatok nyakába.
Nem megoldható az idény közbeni tesztek újbóli bevezetése – ezt állítja a McLaren Mercedes Forma-1-es csapatának ügyvezetője, Jonathan Neale, aki szerint ezzel a lépéssel óriási terhet akasztanának az alakulatok nyakába.
A Forma-1 Sport Munkacsoportja a hétvégén, Barcelonában vitatja meg a jövő évi tesztprogrammal kapcsolatos javaslatokat: a központi téma az lesz, hogy mikor és hol tartsák majd az előszezoni teszteket a nagy szabályváltozások közepette.
Az AUTOSPORT című angol szaklap értesülései szerint a szezonközi tesztek újbóli bevezetését is fontolóra veszik a csapatok, a McLaren szerint azonban ez nem volna jó megoldás.
„Azt gondolom, nagyon óvatosan kell hozzáállnunk a pályatesztek újbóli bevezetéséhez, ha végül valóban ezt az utat választjuk” – mondta Jonathan Neale, a wokingi gárda ügyvezető-igazgatója.
„Ez ugyanis óriási nyomást helyezne az üzlet adott ágazatára. Ha szezon közben tesztelnénk 9-12 napot, az minden bizonnyal azt jelentené, hogy ismét össze kellene állítani egy tesztcsapatot, és ez ellentmond mindennek, amit eddig próbáltunk tenni a Forma-1 költségeinek kontrollálása végett.”
Neale attól tart, a 19-20 futamos versenynaptár mellett a pályatesztek újbóli bevezetésével még túlterheltebbek lennének a Forma-1-es csapatok tagjai.
„Én nagyon óvatosan állok ehhez a kérdéshez, és azt gondolom, Ross Brawn is mondott néhány igencsak értelmes dolgot arra vonatkozóan, hogy figyelembe kell vennünk azokat is, akik minden versenyre elutaznak a csapattal.”
A tesztnapok számát 2009-ben csökkentették drasztikusan a Forma-1-ben a költségek visszaszorításának részeként.
Tavaly májusban a királykategória csapatai egyszer tesztelhettek idény közben Mugellóban, a csapatok azonban végül egyetértettek abban, mondhatni felesleges volt a szezonközi teszt, így az idei évre megállapodtak abban, hogy csak az előszezonban gurulnak pályára.
Neale úgy véli, az elmúlt években bebizonyosodott, hogy a Forma-1-ben már nincs szükség pályatesztekre.
„Ahogy eltávolodtunk tőlük, és egyre nagyobb mértékben támaszkodtunk a szimulációkra és a próbapadokra, nem vettem észre, hogy a Forma-1 megbízhatatlanabbá vált. Sőt, a megbízhatóság tovább javult.”