McLaren: Van dilemma a fejlesztések terén, de nem dőlhetünk hátra - F1VILÁG.HU

McLaren: Van dilemma a fejlesztések terén, de nem dőlhetünk hátra

HIRDETÉS
A McLaren Forma-1-es csapatát irányító Andrea Stella elismerte, van benne egyfajta dilemma azzal kapcsolatban, hogy az elmúlt időszak sikeres szereplése után pályára vigyék-e azt az új padlólemezt, amit az október végén esedékes Amerikai Nagydíjra terveznek. A szakember ugyanakkor azt mondja, alapvetően úgy látja, továbbra is agresszív fejlesztésekre lesz szükségük.
MARINA BAY STREET CIRCUIT, SINGAPORE - SEPTEMBER 20: Lando Norris, McLaren MCL38 during the Singapore GP at Marina Bay Street Circuit on Friday September 20, 2024 in Singapore, Singapore. (Photo by Glenn Dunbar / LAT Images)

A McLaren jelenleg 41 pontos előnnyel élen áll a konstruktőrök versenyében, az elmúlt időszakban pedig kétségkívül a legerősebb autóval rendelkezett a mezőnyben. A wokingiak tudatosan és igencsak hatékonyan fejlesztik MCL38-as kódjelű versenyautójukat

A McLaren még a tavaszi Miami Nagydíjon kapott igazán erőre, amikor első jelentősebb fejlesztési csomagját pályára vitte. A csapat azóta azt a padlólemezt használja, és bár a jelenlegi csomag remekül működik, Andrea Stella csapatfőnök elismerte, egyáltalán nem biztos abban, hogy boldogulni tudnának vele az évad utolsó szakaszában.

Különösen azért, mert a legtöbb csapat — köztük a Red Bull, a Ferrari és a Mercedes is — komolyabb fejlesztésekkel érkezik majd október végén Austinba — lenne tehát kockázata annak, hogyha a McLaren a biztonságra játszana a hajrában. A brit istálló természetesen a háttérben gőzerővel dolgozik a fejlesztéseken, ám szeretne megbizonyosodni arról, hogy amit pályára visznek, az a várt teljesítményt nyújtja majd.

Arra a kérdésre, hogy van-e bennük egyfajta dilemma a jövőbeli fejlesztésekkel kapcsolatban, Stella kifejtette: „Hogy őszinte legyek, ez volt az egyik első gondolatom a verseny után.”

„Van néhány dolog érkezőben, és természetesen, amikor ilyen teljesítményt nyújtasz a pályán, hajlamos lehetsz óvatosabb szempontból közelíteni a fejlesztésekhez. De ugyanakkor bíznunk kell a folyamatban. Bíznunk kell abban a munkamódszerben, amit eddig alkalmaztunk. Már korábban mondtam, hogy időt szántunk arra, hogy biztosak legyünk abban, hogy mielőtt pályára gurulunk, minden szükséges előkészületet megtegyünk. Szóval nem hiszem, hogy ez megváltoztatná a terveinket.”

Bár a McLaren látszólag nagy előnyben van most, Stella figyelmeztet: ha a riválisok fejlesztései beválnak, hamar felülkerekedhetnek rajtuk.

„Nem vagyok biztos abban, hogy a Forma-1-ben sokat lehet lazítani, mert ha lazítasz, az azt jelenti, hogy a többiek utolérhetnek” – mondta a csapatfőnök. „És nem tudjuk, hogy a többieknek mik a terveik. A Red Bull esetében látjuk, hogy egy olyan pályán, ahol azt hitték, nem lesznek nagyon versenyképesek, végül potenciálisan a második legjobbak lettek.”

„És szerintem a Ferrarit sem láttuk a legjobb formájában, mert az első két edzésen úgy tűnt, ugyanolyan gyorsak voltak, mint mi. Szóval úgy gondolom, hogy ez a verseny kicsit hízelgő lehetett. A versenyképesség szempontjából azt mondanám, hogy továbbra is agresszívan kell fejlesztenünk.”

A McLaren főtervezője, Rob Marshall mindeközben arról beszélt, a folytatásban is arra fókuszálnak, hogy az a fejlesztési csomag, amit pályára visznek, a lehető leghatékonyabban és legkiforrottabban működjön a versenypályán.

Hirdetés

„Mindig az a cél, hogy minél több leszorítóerőt találjunk” – magyarázta a Red Bullnál korábban sok-sok évet lehúzó szakember. „Szeretünk kisebb fejlesztéseket összegyűjteni, majd egy nagyobb csomagban szállítani azokat. Eddig csak arra koncentráltunk, hogy ezeket a részeket összegyűjtsük. Remélhetőleg hamarosan lesz egy újabb nagy csomag, amit bevezethetünk.”

„Egyfelől jó dolog, ha folyamatosan kis fejlesztéseket hozol, mint például a hétvégi gerendaszárnyunk. De néha várni kell, amíg megérkezik egyszerre több elem. Az előnye ennek az, hogy gyakran az egyes részek nem kombinálódnak jól, vagy nem úgy, ahogy gondolnád. Ha egyszerre hozod be őket, akkor ezek az alkatrészek már együtt készültek a CFD-ben, együtt fejlesztették, együtt tesztelték a szélcsatornában, így magabiztosabb lehetsz azzal kapcsolatban, hogy jól működnek együtt.”

„Ellenkező esetben, ha apránként viszed pályára őket, lehet, hogy egy fejlesztést bevezetsz az egyik alkatrész kapcsán, majd dolgozol egy másikon, és rájössz, hogy az előző módosítás kicsit lerontja azt.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!