Miközben a szövetség által néhány éve életre hívott versenysorozat, a Forma-E egyre növekvő népszerűségnek örvend a rajongók és a gyártók körében is, Todt szerint évtizedeknek kell eltelnie addig, mire a Forma-1-ben alkalmazható lenne a teljesen elektromos technológia.
A francia szakember szerint a sportág jövőjét egyelőre a hibrid motorok jelentik, melyek nemcsak újrahasznosítják a felhasznált energiát, de a különféle bioüzemanyagok használatával a jövőben környezetbarátabbá tudnak válni.
„Jelenleg csak a hibrid motorokkal elképzelhető a Forma-1” – mondta Todt.
„Nem mondhatjuk azt, hogy a Forma-E felválthatja az F1-et. 300 km-en? Egyetlen elektromos versenyautó sem képes 300 kilométert megtenni F1-es tempóban. Évtizedeknek kell eltelnie, hogy ez megtörténjen, már ha megtörténik egyáltalán.”
„Ma a hibrid a megfelelő megoldás, a következő lépés pedig az, hogy miképp biztosíthatnánk zöldebb üzemanyagot.”
Todt álláspontját osztja a Mercedes motorfőnöke, Andy Cowell is, aki szerint nagyszerű dolgokat érhetnek el azzal, ha fejlesztik az üzemanyag-technológiát.
„Ha a hidrogénmegoldást választjuk, azt már ma használni lehetne, de az autók sokkal nehezebbek és testesebbek lennének, mint most. Ezzel pedig elveszítenénk az F1-jelleget” – mondta a szakember.
„Ezért gondolom azt, hogy nagyon fontosak azok a lépések, melyeket 2021-ben megteszünk, amikor is 10%-os bioüzemanyagokat vezetünk be. Ha a következő generációs erőforrásokkal 100% körüli mértékben fenntartható üzemanyagokat tudunk kifejleszteni, akkor rengeteg szén-dioxidot tudunk folyékony szénhidrogén alapú üzemanyaggá konvertálni.”