Még két komolyabb motorfejlesztéssel készül a 2016-os Forma-1-es szezonban a McLaren motorpartnere, a Honda.
Még két komolyabb motorfejlesztéssel készül a 2016-os Forma-1-es szezonban a McLaren motorpartnere, a Honda.
A japán gyártó az eredeti tervek szerint már a hétvégi Belga Nagydíjon bevetett volna egy újabb specifikációjú erőforrást, a fejlesztésekkel azonban csak egy héttel későbbre, Monzára készül el.
Az Autosport című internetes szaklap információi szerint az idei utolsó motorkonfiguráció a szezon végén esedékes tengerentúli versenyeken debütál majd. Úgy tudni, mindkét esetben a belső égésű motoregységen próbál jelentősen javítani a Honda, jelenleg ugyanis az a V6-os erőforrás gyenge pontja.
A japán vállalat mindezidáig 22 fejlesztési zsetont használt fel, legutóbb a Brit Nagydíj előtt „költött el” 2-t a belső égésű motor fejlesztésére, és még 10-et használhat fel az év hátralévő részében.
„Amint elkészülünk a fejlesztésekkel, bevetjük azokat” – mondta Haszegava Juszuke, a Honda F1-es programját irányító szakember. „Már csak 9 futam van hátra, úgyhogy két lehetőségünk lesz arra, hogy bevessük az újításokat.”
Haszegava elismerte, a legnagyobb kihívást az jelenti, hogy eldöntsék, mikor álljanak le az idei motor fejlesztésével, hogy minden figyelmüket a jövő évi aggregátra fordíthassák.
„Ez a legnehezebb feladat számomra, el kell döntenem, hogy mikor álljunk át a következő szezonra. Eddig még nem mondtam le az idei évről, de talán ebben a hónapban már döntenem kell. Szeptember után már leállnak a kutatások. Októberben és novemberben lesz egy próbapados tesztünk, de a kutatási munkákkal már le fogunk állni.”