A kiábrándító eredmények ellenére optimistán várja a 2012-es szezon második felét a Mercedes csapatfőnöke, Ross Brawn, aki elárulta, mindent megtesznek azért, hogy javítsanak autójukon, hogy az minden pályán ütőképes legyen.
A kiábrándító eredmények ellenére optimistán várja a 2012-es szezon második felét a Mercedes csapatfőnöke, Ross Brawn, aki elárulta, mindent megtesznek azért, hogy javítsanak autójukon, hogy az minden pályán ütőképes legyen.
A német istálló kiváló formában vágott neki az idei évnek, Nico Rosberg pedig nyerni is tudott az alakulat színeiben Sanghajban. Bár csapattársát, Michael Schumachert sokszor hátráltatták technikai problémák, a német Monacóban bizonyította, képes a jó eredményre: a kanyargós utcai pályán a leggyorsabb kört futotta az időmérő edzésen.
Sokan arra számítottak, a Mercedes a Hungaroringen is versenyképes lesz majd, ám a brackley-i istálló képtelen volt tartani a nagyok tempóját, az időmérőn pedig még a legjobb 10 közé sem jutottak be pilótái. Nico Rosberg végül egyetlen pontot szerzett a csapatnak a vasárnapi versenyen.
Amikor újságírók arról faggatták Ross Brawn csapatfőnököt, vajon mi az oka a monacói hétvége óta látható visszaesésnek, a szakember így felelt: „Úgy vélem, Montrealban egy kissé balul sikerült az időmérő, de a futamon elég jók voltunk.”
„A magyarországi hétvége után valaki megkérdezte tőlem, hogy lehet az, hogy itt nem voltunk versenyképesek, miközben Monacóban igen. Azt hiszem, a két pálya tekintetében azért vannak jelentős különbségek. A Hungaroringen például vannak hosszú kanyarok, míg Monacóban nem igazán.”
Brawn elmondta, mindent megtesznek azért, hogy javítsanak a W03-as versenygépen, hogy az valamennyi pályán harcba tudjon szállni az élmenőkkel.
„Fekszenek bizonyos pályák az autónknak, ám most azért kell dolgoznunk, hogy minden helyszínen versenyképes legyen. Momentán ez a legfontosabb számunkra, és nagyon kemény munka folyik annak érdekében, hogy javítsunk a szituáción. A leggyakoribb az, hogy vannak hullámhegyek és hullámvölgyek, ez pedig idén inkább azon múlik, hogy hogyan tudjuk használni az abroncsokat az egymástól eltérő pályákon.”
„Magyarországon vélhetően nem volt jó az egyensúly a hosszabb kanyarokban, tehát ki kell derítenünk, mi volt az oka ennek, és megoldást kell találnunk.”