A formátum még 2021-ben mutatkozott be az F1-ben, az idei szezonra pedig tovább finomítottak rajta azáltal, hogy módosítottak a sprintfutamos versenyhétvégék időbeosztásán, különválasztva ezzel a sprintidőmérőre és sprintfutamra, valamint a szokványos kvalifikációra és a vasárnapi versenyre vonatkozó parc fermé-időszakokat.
Ahogy tavaly, úgy idén is hat helyszínen rendeznek sprintfutamot: az idei elsőt egy hete, Kínában tartották meg, jövő hétvégén pedig Miamiban ugyancsak egy sprintfutamos nagydíjjal folytatódik a világbajnoki sorozat.
A Forma-1 elnök-vezérigazgatója, Stefano Domenicali azt mondja, a Sanghajban látott izgalmak okot adnak arra, hogy a jövőben még több sprintfutamos hétvégét tartsanak a királykategóriában.
„A sprintidőmérőn a hihetetlen körülmények között rengeteget köröztek az esőben, ez pedig emlékeztet bennünket arra, hogy felelősségünk van arra, hogy minden nap legyen akció a pályán, hogy tiszteletben tartsuk azon rajongók kívánságát, akik kilátogatnak, és akik jól akarnak szórakozni” — mondta az olasz szakember a Sky Sports F1 televíziónak, majd arra a kérdésre, hogy a jövőben növelhetik-e a sprintfutamok számát, így felelt: „Miért ne? Miért ne? Én azt mondanám, hogy ez nagyszerű, hiszen minden napra jut feszültség, ez pedig olyasvalami, amit meg fogunk vitatni a jövőben.”
„Most meglátjuk, hogyan alakulnak az idei sprintek. De ez is egy olyan téma, amit meg akarok vitatni az F1 Bizottságának következő ülésén. El akarjuk kerülni mindenféle lehetőségét annak, amit Japánban láttunk, miszerint, hogy nem köröznek az autók [az időjárási körülmények miatt]. Ez nem jó azoknak az embereknek, akik kilátogatnak a pályára, hogy lássanak bennünket és a versenyzőket. Meggyőződésem, hogy a csapatok meg fogják érteni, hogy megoldást kell találnunk.”