A királykategória csapatai gőzerővel dolgoznak jövő évi versenygépeiken, mindezidáig pedig egyetlen csapat, a Ferrari tett bejelentést autóbemutatójának időpontjával kapcsolatban: a maranellóiak február 11-én rántják le a leplet új modelljükről.
Mindeközben persze a riválisok sem pihennek, folyamatos a fejlesztés a csapatok háza táján, ehhez pedig hozzátartozik a kasztnira vonatkozó töréstesztek teljesítése is.
Úgy tudni, múlt hét kedden az Alfa Romeo is megejtette első számú kasztnijának próbáját: a statikus töréstesztet sikeresen vette a csapat Hinwilben, szerdán pedig az autót Milánóba szállították, itt található ugyanis az egyik olyan, FIA által hitelesített töréslaboratórium, melyből mindössze három van világszerte. A Ferrari és az Alfa Romeo rendre itt teljesíti a kötelező teszteket.
Utóbbi csapat viszont ezúttal problémákkal szembesült: az első számú kasztni ugyanis megbukott a frontális törésteszten.
Nem szokatlan egyébként, hogy egy csapat első nekifutásra nem tudja teljesíteni a vizsgát– van, hogy apró módosítással relatíve gyorsan orvosolható a probléma, ezúttal azonban csúnyán összetört a kasztni, így nem ilyen egyszerű a helyzet: az Alfa Romeo csapatának most keményen kell dolgoznia a második karosszérián, miközben optimalizálja autójának tervezését.
Egy ilyen elbukott törésteszt akár három-négy héttel is visszavetheti egy csapat fejlesztési tervét. Néhány éve ráadásul a téli teszteken is csak olyan autóval lehet pályára gurulni, mely teljesíti az FIA mind a 15 töréstesztjét.