A Forma-1-es versenyzők arra kérik a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) illetékeseit, hogy találjanak egy jobb megoldást a sikán átvágási problémák kezelésére, miután komoly vita alakult ki Lewis Hamilton belga esete kapcsán.
A Forma-1-es versenyzők arra kérik a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) illetékeseit, hogy találjanak egy jobb megoldást a sikán átvágási problémák kezelésére, miután komoly vita alakult ki Lewis Hamilton belga esete kapcsán.
Azt követően, hogy a Fellebbviteli Bíróság visszadobta a McLaren fellebbezését, és nem vizsgálta ki magát a vitatott manővert, számos kérdés megválaszolatlan maradt az ügyben, amit a versenyzők mindenképpen tisztázni szeretnének a későbbi nézeteltérések elkerülése végett.
A Versenyzők Érdekvédelmi Szervezetének (GPDA) elnöke, Pedro de la Rosa szerint más szankciókat kellene kitalálni a sikán átvágásáért, mert a jelenlegi rendszer, miszerint a bűnösnek vissza kell adnia előnyét, nem egyértelmű.
“A lényeg az, hogy egy olyan megoldást kell találnunk, ami mindenki számára elfogadható” – mondta a spanyol az Autosportnak. “Beszéltünk is már Charlie-val (Whiting) és az FIA illetékeseivel, és ők is keresnek egy jobb megoldást.”
A sikán- és kanyarátvágások komoly problémát okoznak napjainkban, mikor egyre több az aszfaltozott bukótér és menekülőút, amely nem torolja meg úgy a vezetői hibákat, mint egy sóderágy, vagy netán egy “betonfal”.
De la Rosa azonban bevallotta, nehéz megtalálni a helyes irányt a bukóterek kialakításakor, mert nagyon nehéz úgy megtervezni egy lassítót, hogy az biztonságos is legyen, de közben ne késztesse átvágásra a pilótákat.
“Jelenleg a legjobb kompromisszumos megoldást alkalmazzuk” – mondta. “Mindannyian az aszfaltozott bukóterek mellett vagyunk, de ennek az egyik árnyoldala, hogy gond nélkül át tudod vágni azokat, nem úgy, mint a sóderágy vagy a fű esetében. Szóval nem teljesen pozitív, de a biztonság az első.”
“Azért használjuk ezt, mert ez a legbiztonságosabb, így már csak azt kell kitalálni, miként lehetne úgy megtervezni ezeket a bukótereket, hogy azok átvágása komoly időveszteséggel járjon, és akkor nem lenne vita. Ez a fő célunk. Azonban a GPDA számára továbbra is a biztonság az első.”
“Nem tudok mit mondani a sikán átvágásokról. Mi elégedettek vagyunk az aszfaltozott bukóterekkel, hiszen mindig is ezt akartuk. Most már csak az FIA-n múlik, hogy találjon egy olyan megoldást, ami komoly időveszteséget jelent azok számára, akik átvágnak egy sikánt. Ez nem a GPDA feladata.”