Már évek óta folytak egyeztetések arról, hogy olyan keréktakarókat vetnek be a Forma-1-ben, melyekkel extra információkat tudnak továbbítani a rajongóknak – a McLaren csapata már a 2021-es szezont követő abu dhabi teszten kipróbálta a megoldás autóin, a tervek szerint pedig 2024-ben be is vezették volna azt az F1-ben.
Az elképzelés ígéretesnek tűnt, hiszen tulajdonképpen bármit meg lehetett jeleníteni rajta, így igencsak hasznos lehetett volna a rajongók számára – most azonban végül a technológia elvetése mellett döntöttek.
Bár maga a technológia fejlődött, az egyik legfőbb problémát a súlya okozta a versenyautó ezen, meglehetősen érzékeny területén. A 18 colos kerekekre váltás már eleve növelte az autók súlyát, hiszen az első kerekek 2,5 kg-mal, míg a hátsók 3 kg-mal nehezebbek, mint korábban.