A Haas dán versenyzője a melbourne-i futam 54. körében ütközött a falnak, minek következtében versenyautójának jobb hátsó kereke nemes egyszerűséggel lerepült. Hétfőn derült ki, egy törmelékdarab megsebesített egy nézőt a pálya szélén.
„Véletlenül ott volt a személyzetünk egyik tagja, aki látta az esetet, és úgy tűnik, hogy egy kerékagyból származó karbontörmelék mintegy 20 métert felrepült a levegőbe, majd leesett, és megsebesítette egy úr karját” – mondta az Australian Grand Prix Corporation vezérigazgatója, Andrew Westacott. „Az embereink tudtak az incidensről. Úgy tűnik, hogy egy furcsa, egyszeri eset történt, hiszen a törmelékfogó kerítéseket nem feltétlenül lehet 20 méter magasra felhúzni.”
„Ezek a kerítések szabványméretűek szerte a világon. Betartjuk az FIA szabályozását, de mint a motorsportban mindennel kapcsolatban, az esemény végén értékeljük a dolgokat, és megvizsgáljuk, hogy miben tudunk javulni.”
„Remélem, hogy a srác rendben van. Ez is egy emlékeztető arra vonatkozóan, hogy a biztonság mindennél fontosabb a Forma-1-ben.”
Westacott beszélt arról az incidensről is, mely a futam legvégén történt, és ami miatt a versenyszervezők ellen vizsgálatot indítottak a versenybírók. Történt ugyanis, hogy nézők jutottak be a pályára, még mielőtt a futam véget ért volna.
„Mint azt a rajongók tudják, része a nagydíjnak, amikor a verseny után ellenőrzött – és hangsúlyozom, kontrollált – hozzáférést biztosítunk a pályához. Látjuk ezt Monzában, látjuk itt, és számos más eseményen szerte a világon” – kezdte a magyarázatot a szakember.
„Sajnos a pálya jobb oldalán, párszáz méterrel a célvonal után, és párszáz méterrel az 1-es kanyar előtt látogatók ellenőrizetlenül behatoltak a fűre, páran pedig az aszfaltra is kimerészkedtek. Jómagam, az üzemeltetési vezető, és még mások is találkoztak az FIA-val és a versenybírókkal az üggyel kapcsolatban. A stewardok pedig teljesen jogosan vizsgálatot folytatnak majd ennek kapcsán.”
„Minden évben dolgozunk azon, hogy a verseny végén, miután az autók elhaladtak, beengedjük a rajongókat a pályára. Itt egyértelműen megszegtek egy nagyon szigorú protokollt, amit minden évben fejlesztünk és javítunk. Ez egy olyan protokoll, melynek kapcsán rendre leülünk a Motorsport Australia képviselőivel, a biztonsági szolgálattal és Victoria állam rendőrségével, és nemcsak gyakorlatokat végzünk, hanem szimulációkat is a pályán. Valami félrecsúszott, és ennek kivizsgálása már megkezdődött.”
A szakember azt reméli, a vizsgálat nem azt eredményezi majd, hogy a rajongókat a jövőben nem tudják beengedni a pályára.
„Remélem, hogy nem lesz eltiltás – és nem is gondolom azt, hogy be kell ezt tiltani. De egyértelműen rendelkezni kell elsődleges, másodlagos és harmadlagos biztonsági vonalakkal, melyek fizikai infrastruktúrát jelentenek. Ezután jönnek azok a személyek, akik gondoskodhatnak ezekről a területekről. De ami történt, az nem volt megfelelő.”