A Mercedes ügyvezetője, Paddy Lowe szerint a 2014-es idényre bevezetett új orrkúpoknak köszönhetően biztonságosabbá válhat a versenyzés a Forma-1-ben.
A Mercedes ügyvezetője, Paddy Lowe szerint a 2014-es idényre bevezetett új orrkúpoknak köszönhetően biztonságosabbá válhat a versenyzés a Forma-1-ben.
A Red Bull technikai igazgatója, Adrian Newey korábban azon aggodalmának adott hangot, mely szerint az új, alacsonyabb orrkúpok ugyancsak veszélyesek lehetnek, hiszen egy hátulról történő ütközés során a versenyautó könnyen az elöl haladó versenygép ütközési struktúrája alá csúszhat.
A Mercedesnél idéntől csapatfőnöki teendőket ellátó Paddy Lowe szerint azonban mindenképp nagy előrelépés a biztonság tekintetében, hogy az új, alacsonyabbra ívelő orrkúpok megakadályozzák azt, hogy egy ütközés során az egyik autó a levegőbe katapultáljon.
„Ez olyasvalami, amit alaposan megvitattak és kielemeztek a Technikai Munkacsoport (TWG) tagjai az elmúlt években, de főleg az FIA Intézete végzett el rengeteg kutatást ezen a területen” – nyilatkozta a szakember.
„Szóval ők ajánlották azt, hogy az alacsonyabb orrkúp a legjobb megoldás, a legjobb kompromisszum a különféle balesetek tekintetében, mely egy autóval történhet. Tökéletes megoldás úgysincs minden egyes ütközésre, mindent figyelembe kell tehát vennünk, főleg egy olyan ütközést figyelembe véve, mint amilyen korábban láttunk Valenciában, amikor Mark Webber autója a levegőbe repült.”
„Az ilyen balesetekben az alacsony orrkúpok kifejezetten hasznosak. Szóval az elemzések és kutatások kimutatták, hogy ez a legjobb kompromisszum, én pedig tiszteletben tartom ezt.”